154 produktów
Wybierz auto
MAX492583
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 693
Rozwiń więcej danych
296,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224362
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
342,25
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
342,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
225,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
225,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224221
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
287,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84006
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
375,05
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
375,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224317
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
238,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05501212IX35AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430
Rozwiń więcej danych
257,60
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
257,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499227132
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
231,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNKA005
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
511,22
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
511,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPHY506
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
161,78
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
161,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWPKA306
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
97,81
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
97,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS3604L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 25
361,49
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
361,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS3631L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
597,21
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
597,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1300L
Strona zabudowy: Z lewej
449,61
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
449,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499224172
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
284,76
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
284,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224299
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
259,98
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
259,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900600
Długość [mm]: 1157
479,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
479,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 680
Rozwiń więcej danych
973,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
973,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492584
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 977
Rozwiń więcej danych
362,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
362,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492400
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
300,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
300,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.