155 produktów
Wybierz auto
GSP224362
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
342,25
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
342,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492583
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 693
Rozwiń więcej danych
293,84
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
293,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224221
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
287,36
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
287,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
218,26
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
218,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
229,61
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
229,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224317
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
243,17
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
243,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05501212IX35AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430
Rozwiń więcej danych
257,60
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
257,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202331
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Długość [mm]: 702
Rozwiń więcej danych
350,44
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
350,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202332
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
318,62
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
318,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203626
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
257,59
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
257,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
216,53
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
216,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203823
Typ skrzyni biegów: 4at/6mt
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
234,62
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
234,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224300
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
280,00
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
280,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212CM10AT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 429.8
Rozwiń więcej danych
248,15
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
248,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499227065
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
266,52
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
266,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP299278
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
318,02
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
318,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP227071
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
238,89
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
238,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224463
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
341,29
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
341,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224158
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
295,22
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
295,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
309,87
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
309,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.