168 produktów
Wybierz auto
MAX492583
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 693
Rozwiń więcej danych
293,84
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
293,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224362
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
343,01
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
343,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
218,26
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
218,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05501212IX35AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430
Rozwiń więcej danych
257,60
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
257,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224317
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
243,17
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
243,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADG089162
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.93
Rozwiń więcej danych
288,42
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
288,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
229,61
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
229,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWKA327
313,72
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
313,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA394
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
223,59
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
223,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
286,57
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
286,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204373
Długość [mm]: 939
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
232,39
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
232,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499227096
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
269,55
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
269,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADG089160
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.395
Rozwiń więcej danych
265,84
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
265,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212DM15RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 2.939
Rozwiń więcej danych
242,32
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
242,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP227169
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
270,04
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
270,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP227207
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
224,49
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
224,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1212IX35D3AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.185
Rozwiń więcej danych
305,17
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
305,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1214SOLLH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 655
Rozwiń więcej danych
376,52
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
376,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212CARRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 338.5
Rozwiń więcej danych
231,53
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
231,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2212SLAT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 4.34
Rozwiń więcej danych
319,08
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
319,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.