46 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC5962
Długość [mm]: 595
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
345,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
345,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5953
Długość [mm]: 631
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
396,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
396,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP251038
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
261,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
261,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH620LL10
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 595
Rozwiń więcej danych
359,80
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
359,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH620LL09
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629.5
Rozwiń więcej danych
391,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
391,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR005
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 881
483,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
483,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183172
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.726
Rozwiń więcej danych
373,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
373,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182437
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.894
Rozwiń więcej danych
389,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
389,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180769
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Ciężar [kg]: 6.474
Rozwiń więcej danych
252,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
252,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GIL09
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629.5
Rozwiń więcej danych
351,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
351,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499251009
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
316,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
316,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492413
289,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
289,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492415
303,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
303,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492416
283,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
283,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491751
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
246,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
246,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462042
Długość [mm]: 554.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
271,04
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
271,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462047
Długość [mm]: 819.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
206,18
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
206,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP259344
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
313,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
313,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259346
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
451,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
451,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449117
Długość [mm]: 630
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
269,31
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
269,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LAND ROVER FREELANDER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LAND ROVER FREELANDER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LAND ROVER FREELANDER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LAND ROVER FREELANDER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LAND ROVER FREELANDER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LAND ROVER FREELANDER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.