51 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC5953
Długość [mm]: 631
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
449,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
449,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5962
Długość [mm]: 595
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
346,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
346,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
724,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
724,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR449113
Długość [mm]: 808
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
262,63
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
262,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L02
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 592
Rozwiń więcej danych
356,56
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
356,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L08
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 808
Rozwiń więcej danych
395,30
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
395,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L10
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 595
Rozwiń więcej danych
414,11
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
414,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L04
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 613
Rozwiń więcej danych
363,32
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
363,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP251038
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
256,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
256,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462042
Długość [mm]: 554.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
264,61
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
264,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR000
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 817
Rozwiń więcej danych
517,27
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
517,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499230004
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 589
Rozwiń więcej danych
227,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
227,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462040
Długość [mm]: 1022.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
377,48
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
377,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR035
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-lr-035
1 320,99
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
1 320,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462047
Długość [mm]: 819.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
201,29
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
201,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449112
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
236,57
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
236,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449182
Długość [mm]: 629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
240,79
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
240,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP251039
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
382,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
382,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449119
Długość [mm]: 592
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
270,89
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
270,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499230003
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
230,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
230,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LAND ROVER FREELANDER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LAND ROVER FREELANDER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LAND ROVER FREELANDER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LAND ROVER FREELANDER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LAND ROVER FREELANDER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LAND ROVER FREELANDER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.