39 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC5962
Długość [mm]: 595
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
348,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5953
Długość [mm]: 631
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
400,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
400,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492414
299,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
299,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492413
289,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492415
303,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492416
283,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
283,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L04
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 613
Rozwiń więcej danych
384,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
384,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L05
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
412,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
412,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L08
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 808
Rozwiń więcej danych
418,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
418,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L06
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 631
Rozwiń więcej danych
415,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
415,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L09
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629.5
Rozwiń więcej danych
477,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
477,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR005
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 881
436,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449112
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
244,67
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
244,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449113
Długość [mm]: 808
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
271,65
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
271,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449117
Długość [mm]: 630
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
271,93
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
271,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449182
Długość [mm]: 629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
249,06
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
249,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS7503A
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 25
Rozwiń więcej danych
373,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
373,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7513L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Długość 1 [mm]: 630
404,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
404,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GIL09
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629.5
Rozwiń więcej danych
351,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900331
Typ skrzyni biegów: At/mt
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
471,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
471,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LAND ROVER FREELANDER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LAND ROVER FREELANDER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LAND ROVER FREELANDER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LAND ROVER FREELANDER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LAND ROVER FREELANDER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LAND ROVER FREELANDER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.