34 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC5953
Długość [mm]: 631
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
396,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
396,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5962
Długość [mm]: 595
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
346,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH620LL10
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 595
Rozwiń więcej danych
359,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
359,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH620LL09
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629.5
Rozwiń więcej danych
391,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR005
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 881
483,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
483,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GIL09
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629.5
Rozwiń więcej danych
351,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499251009
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
316,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
316,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492413
289,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492415
303,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492416
283,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
283,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491751
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
246,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
246,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
283,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
283,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449119
Długość [mm]: 592
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
277,50
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
277,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449113
Długość [mm]: 808
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
269,03
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
269,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449182
Długość [mm]: 629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
246,67
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
246,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449117
Długość [mm]: 630
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
269,31
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
269,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L06
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 631
Rozwiń więcej danych
396,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
396,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499230003
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
233,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492414
299,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
299,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L02
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 592
Rozwiń więcej danych
360,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
360,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LAND ROVER FREELANDER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LAND ROVER FREELANDER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LAND ROVER FREELANDER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LAND ROVER FREELANDER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LAND ROVER FREELANDER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LAND ROVER FREELANDER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.