87 produktów
Wybierz auto
0499234226
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
256,10
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
256,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMZ001
Strona zabudowy: Z tyłu
1 333,81
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
1 333,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234104
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 551
Rozwiń więcej danych
212,28
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
212,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190172
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
337,27
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
337,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
500,69
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
500,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234225
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
260,04
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
260,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183823
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.292
Rozwiń więcej danych
318,49
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
318,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPMZ003
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 399
Rozwiń więcej danych
152,41
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
152,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426GI359
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
300,38
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
300,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218324
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
271,03
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
271,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234165
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 555
Rozwiń więcej danych
354,29
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
354,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461977
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
292,08
zł/szt.
Kraków: pt. 29.08
U ciebie: pt. 29.08
292,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461978
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 759
Rozwiń więcej danych
218,68
zł/szt.
Kraków: pt. 29.08
U ciebie: pt. 29.08
218,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461974
Długość [mm]: 639
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
262,27
zł/szt.
Kraków: pt. 29.08
U ciebie: pt. 29.08
262,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0512626GE
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 375
Rozwiń więcej danych
156,96
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
156,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0512M316MT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 432.7
Rozwiń więcej danych
473,50
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
473,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4342
Długość [mm]: 1011
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
666,30
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
666,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461938
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
236,38
zł/szt.
Kraków: pt. 29.08
U ciebie: pt. 29.08
236,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461975
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
248,29
zł/szt.
Kraków: pt. 29.08
U ciebie: pt. 29.08
248,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR465829
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
278,60
zł/szt.
Kraków: pt. 29.08
U ciebie: pt. 29.08
278,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MAZDA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MAZDA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MAZDA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MAZDA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MAZDA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MAZDA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.