23 produktów
Wybierz auto
0499234039
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
253,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
253,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218325
Długość [mm]: 567
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
352,60
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
352,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234088
Długość [mm]: 599
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
277,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
277,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
444,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
444,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ074
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
407,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
407,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234165
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 555
Rozwiń więcej danych
342,51
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
342,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPMZ003
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 399
Rozwiń więcej danych
150,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
150,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP234137
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
292,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
292,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
306,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
306,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461975
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
244,50
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
244,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR466991
Długość [mm]: 1016
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
327,10
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
327,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234153
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 612
Rozwiń więcej danych
314,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
314,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299064
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
264,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
264,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183823
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.292
Rozwiń więcej danych
312,10
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
312,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183832
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.502
Rozwiń więcej danych
361,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
361,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
055005126GG
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 399
Rozwiń więcej danych
189,41
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
189,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491134
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
302,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
302,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI359
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
283,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
283,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADM58950
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.98
Rozwiń więcej danych
380,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
380,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491135
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
308,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
308,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MAZDA 6, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MAZDA 6 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MAZDA 6 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MAZDA 6 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MAZDA 6, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MAZDA 6 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.