85 produktów
Wybierz auto
0499234226
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
253,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
253,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMZ001
Strona zabudowy: Z tyłu
1 645,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 645,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
486,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
486,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234104
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 551
Rozwiń więcej danych
210,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
210,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499234225
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
259,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466990
Długość [mm]: 1016
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
381,43
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
381,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 540
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62354
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
385,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
385,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234254
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 655
Rozwiń więcej danych
313,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
313,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI359
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
283,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
283,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ078
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ051
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
354,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ076
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491134
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
302,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491135
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
308,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
429,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183823
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.292
Rozwiń więcej danych
305,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183832
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.502
Rozwiń więcej danych
353,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0512CP
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 375.5
Rozwiń więcej danych
291,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
291,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0512M316AT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 461.2
Rozwiń więcej danych
294,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
294,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MAZDA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MAZDA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MAZDA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MAZDA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MAZDA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MAZDA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.