87 produktów
Wybierz auto
0499234226
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
241,56
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
241,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190172
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
334,03
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
334,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234104
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 551
Rozwiń więcej danych
210,13
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
210,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499234225
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
235,28
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
235,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499234091
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
242,17
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
242,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK52016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
470,67
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
470,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMZ003
656,37
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
656,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI359
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
297,49
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
297,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203960
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
298,23
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
298,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
402,01
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
402,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
421,29
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
421,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466995
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1019
Rozwiń więcej danych
416,00
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
416,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461978
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 759
Rozwiń więcej danych
208,39
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
208,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0512CWMT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 2.708
Rozwiń więcej danych
487,87
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
487,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234039
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
248,79
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
248,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP234088
Długość [mm]: 599
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
259,02
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
259,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234137
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
282,58
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
282,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461938
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
225,21
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
225,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461974
Długość [mm]: 639
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
249,87
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
249,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461975
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
236,54
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
236,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MAZDA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MAZDA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MAZDA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MAZDA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MAZDA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MAZDA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.