83 produktów
Wybierz auto
0499234226
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
256,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
256,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMZ001
Strona zabudowy: Z tyłu
1 536,69
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
1 536,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234104
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 551
Rozwiń więcej danych
239,80
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
239,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499234225
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
275,89
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
275,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190172
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
343,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
343,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461977
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
291,80
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
291,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901668
Długość całkowita [mm]: 2026
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
1 315,90
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
1 315,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183823
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.292
Rozwiń więcej danych
312,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
312,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183832
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.502
Rozwiń więcej danych
361,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
361,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPMZ004
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 375
Rozwiń więcej danych
129,01
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
129,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR477445
Długość [mm]: 1012
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
428,77
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
428,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
313,66
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
313,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461978
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 759
Rozwiń więcej danych
218,45
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
218,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461979
Długość [mm]: 799
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
261,26
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
261,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466991
Długość [mm]: 1016
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
331,85
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
331,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466992
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
279,51
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
279,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMZ003
709,56
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
709,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPMZ014
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 371.3
Rozwiń więcej danych
116,51
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
116,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0512BL16AT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 415
Rozwiń więcej danych
312,14
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
312,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234039
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
263,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
263,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MAZDA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MAZDA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MAZDA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MAZDA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MAZDA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MAZDA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.