88 produktów
Wybierz auto
NTYNWNMZ001
Strona zabudowy: Z tyłu
1 645,56
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 18.04
U ciebie: pt. 18.04
1 645,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234226
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
253,64
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.04
253,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234104
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 551
Rozwiń więcej danych
210,24
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.04
210,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499234225
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
259,81
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.04
259,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 540
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 18.04
U ciebie: pt. 18.04
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SPAAT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 371.3
Rozwiń więcej danych
173,81
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 18.04
U ciebie: pt. 18.04
173,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV62354
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
404,24
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 18.04
U ciebie: pt. 18.04
404,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461979
Długość [mm]: 799
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
256,28
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
256,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477445
Długość [mm]: 1012
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
420,58
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
420,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466990
Długość [mm]: 1016
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
383,28
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
383,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466995
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1019
Rozwiń więcej danych
428,08
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
428,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466992
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
274,19
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
274,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218421
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 597
Rozwiń więcej danych
305,44
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.04
305,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183825
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.836
Rozwiń więcej danych
297,12
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.04
297,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
055005126GG
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 399
Rozwiń więcej danych
180,88
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 18.04
U ciebie: pt. 18.04
180,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0512CP
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 375.5
Rozwiń więcej danych
305,50
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 18.04
U ciebie: pt. 18.04
305,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461938
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
231,66
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
231,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
307,67
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
307,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2475
Długość [mm]: 503
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
416,20
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.04
416,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ080
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 18.04
U ciebie: pt. 18.04
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MAZDA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MAZDA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MAZDA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MAZDA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MAZDA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MAZDA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.