18 produktów
Wybierz auto
HAR461977
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
284,85
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
284,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461974
Długość [mm]: 639
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
255,80
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
255,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492590
Długość [mm]: 503
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
249,76
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
249,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC4342
Długość [mm]: 1011
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
661,86
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
661,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218421
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 597
Rozwiń więcej danych
305,44
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234195
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
354,94
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
354,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234254
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 655
Rozwiń więcej danych
319,04
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
319,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234261
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 637
Rozwiń więcej danych
358,18
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0512BL16MT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 386
Rozwiń więcej danych
345,92
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
345,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0512CWMT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 2.708
Rozwiń więcej danych
430,56
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
430,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0512M316MT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 432.7
Rozwiń więcej danych
468,95
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
468,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0512BL16AT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 415
Rozwiń więcej danych
324,21
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
324,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0512M316AT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 461.2
Rozwiń więcej danych
308,71
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
308,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477445
Długość [mm]: 1012
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
418,54
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
418,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
306,19
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
306,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2475
Długość [mm]: 503
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
362,49
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
362,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2484
Długość [mm]: 601
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
395,95
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
395,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ051
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
354,97
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MAZDA 3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MAZDA 3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MAZDA 3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MAZDA 3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MAZDA 3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MAZDA 3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.