Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do MAZDA 3

20 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

FEBEST
GSP
HART
MAXGEAR
SKF
NTY
Półoś napędowa HART 461 977

Długość [mm]: 586

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

283,75

zł/szt.

Kraków: wt. 16.09

U ciebie: wt. 16.09

283,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 444

Długość [mm]: 648

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,00

zł/szt.

Kraków: wt. 16.09

U ciebie: wt. 16.09

305,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2590

Długość [mm]: 503

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,76

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 11.09

249,76

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 0512-M316AT

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 461.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,71

zł/szt.

Kraków: pt. 12.09

U ciebie: pt. 12.09

308,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 0512-BL16AT

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 415

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

324,21

zł/szt.

Kraków: pt. 12.09

U ciebie: pt. 12.09

324,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 0512-M316MT

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 432.7

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

503,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 11.09

503,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2589

Długość [mm]: 601

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 11.09

220,68

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 234254

Strona zabudowy: Położenie osi 1

Długość [mm]: 655

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

248,07

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 11.09

248,07

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 0512-CWMT

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 2.708

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

435,56

zł/szt.

Kraków: wt. 16.09

U ciebie: wt. 16.09

435,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 974

Długość [mm]: 639

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

254,80

zł/szt.

Kraków: wt. 16.09

U ciebie: wt. 16.09

254,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 0512-BL16MT

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 386

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

370,10

zł/szt.

Kraków: wt. 16.09

U ciebie: wt. 16.09

370,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 234261

Strona zabudowy: Położenie osi 1

Długość [mm]: 637

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,77

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 11.09

296,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218421

Strona zabudowy: Położenie osi 1

Długość [mm]: 597

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

292,28

zł/szt.

Kraków: pt. 12.09

U ciebie: pt. 12.09

292,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 445

Długość [mm]: 1012

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

416,90

zł/szt.

Kraków: wt. 16.09

U ciebie: wt. 16.09

416,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 234195

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

322,34

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 11.09

322,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2588

Długość [mm]: 595

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

240,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 11.09

240,41

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 2475

Długość [mm]: 503

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

358,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 11.09

358,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 2484

Długość [mm]: 601

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

407,29

zł/szt.

Kraków: pt. 12.09

U ciebie: pt. 12.09

407,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-MZ-051

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

324,06

zł/szt.

Kraków: pt. 12.09

U ciebie: pt. 12.09

324,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2587

Długość [mm]: 654

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

231,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 11.09

231,44

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MAZDA 3

Wał napędowy w samochodzie MAZDA 3 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie MAZDA 3?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MAZDA 3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie MAZDA 3?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie MAZDA 3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie MAZDA 3 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MAZDA 3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie MAZDA 3

W pojazdach MAZDA 3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MAZDA 3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

MAZDA 3 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MAZDA 3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.