Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
69 produktów
Wybierz auto
MEY0144980023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 582
Rozwiń więcej danych
398,90
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
398,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492420
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
279,14
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
279,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
04210144980016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 948
Rozwiń więcej danych
504,03
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
504,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235055
Długość [mm]: 948
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
425,35
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
425,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY0144980024
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
457,25
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
457,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235039
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
369,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
369,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME017
249,88
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
249,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL2831610
Strona zabudowy: Z prawej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 948
Rozwiń więcej danych
676,96
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
676,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERADA54104
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 584
Rozwiń więcej danych
1 298,05
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 298,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 263,23 zł
1 313,14
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 313,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
974,98
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
974,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170991
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
913,02
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
913,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900347
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 224,37
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 224,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171316
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 134.8
Rozwiń więcej danych
633,67
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
633,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME114
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
370,42
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461943
Długość [mm]: 574
Wymiar gwintu: M16 x 1,5
Rozwiń więcej danych
280,71
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
280,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461992
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 551
Rozwiń więcej danych
261,55
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
261,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461991
Długość [mm]: 583
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
250,42
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
250,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME028
432,25
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
432,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME064
339,52
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
339,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA B, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA B można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA B jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA B półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA B, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA B są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.