51 produktów
Wybierz auto
GSP201697
Długość [mm]: 484
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 34
Rozwiń więcej danych
87,96
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
87,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNME097
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-me-097
1 630,11
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
1 630,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME007
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 630
432,25
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
432,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306380
Długość [mm]: 520
Wymiar gwintu: M16x1,5f
Rozwiń więcej danych
1 848,73
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
1 848,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
NTYNWNME001
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 635
486,35
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
486,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME087
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-me-087
1 081,42
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
1 081,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME071
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
277,70
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC3459
Długość [mm]: 771.5
Wymiar gwintu: M26x1,5
Rozwiń więcej danych
566,14
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
566,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492333
312,50
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
312,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
2 458,69
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
2 458,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
2 050,40
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
2 050,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
MAX492620
Strona zabudowy: Z przodu
464,03
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
464,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME027
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
339,52
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
339,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME026
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
339,52
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
339,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235009
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
238,52
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
238,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNME033
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 670
586,82
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
586,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME022
347,24
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME023
362,68
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
362,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME038
293,15
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190202
Strona zabudowy: Oś tylna
330,98
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
330,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA E można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA E półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.