53 produktów
Wybierz auto
0499235009
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
233,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
233,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPPS900359
Długość [mm]: 657
472,79
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
472,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201697
Długość [mm]: 484
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 34
Rozwiń więcej danych
84,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
84,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203793
Długość [mm]: 767
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
Rozwiń więcej danych
472,79
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
472,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306380
Długość [mm]: 520
Wymiar gwintu: M16x1,5f
Rozwiń więcej danych
1 848,73
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
1 848,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
1 416,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
1 416,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
FES1614210LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.625
Rozwiń więcej danych
462,89
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
462,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235115
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 773
Rozwiń więcej danych
484,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
484,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME060
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
301,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
301,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME001
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 635
486,35
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
486,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME006
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
349,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
349,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME033
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 670
393,93
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
393,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492333
312,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
312,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1612211LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 508
Rozwiń więcej danych
239,39
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
239,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWME070
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7741
Długość [mm]: 563
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
938,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
938,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME038
242,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
242,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203179
Długość [mm]: 551
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
308,07
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
308,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900350
Długość [mm]: 609
661,90
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
661,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492620
Strona zabudowy: Z przodu
464,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
464,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA E można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA E półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.