22 produktów
Wybierz auto
GSPPS900359
Długość [mm]: 657
506,07
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
506,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7699
Długość [mm]: 540
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
795,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
795,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME089
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-me-089
1 174,15
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
1 174,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME097
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-me-097
1 630,11
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
1 630,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203793
Długość [mm]: 767
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
Rozwiń więcej danych
480,82
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
480,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME087
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-me-087
965,49
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
965,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME061
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME071
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
254,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME070
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
281,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
2 050,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 050,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
SKFVKJC7740
Długość [mm]: 521
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
861,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
861,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7576
Długość [mm]: 488
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
943,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
943,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7698
Długość [mm]: 511
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
908,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
908,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235096
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 529
Rozwiń więcej danych
295,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
295,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME006
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
349,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME019
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 675
343,22
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
343,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME038
242,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWME060
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
314,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
314,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235120
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
341,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235119
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 803
Rozwiń więcej danych
447,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
447,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E W212, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA E W212 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E W212, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E W212 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.