Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do MERCEDES-BENZ KLASA E W212

17 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 520, Wymiar gwintu: M16X1,5F, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębieni...
Produkt kaucjonowany
79,95 zł
1 912,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSPPS900357

Wał napędowy GSP PS900357

Długość [mm]: 671
709,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: SKFVKJC7576

Wał napędowy SKF VKJC 7576

Długość [mm]: 488, Wymiar gwintu: M16x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Wewn. uzę...
964,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 513, Wymiar gwintu: M16x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Wewn. uzę...
Produkt kaucjonowany
79,95 zł
2 058,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSPPS900359

Wał napędowy GSP PS900359

Długość [mm]: 657
709,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Dług...
333,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Dług...
327,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 767, Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27, Ilość zębów, obr�...
515,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Położenie osi 1, Długość [mm]: 800, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27...
49,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Dług...
331,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
293,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
331,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 543, Wymiar gwintu: M16x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
2 468,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 768, Wymiar gwintu: M26X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 2...
495,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Długość [mm]: 645, Ciężar brutto [kg]: 4.09
463,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Długość [mm]: 654, Ciężar [kg]: 2.8, wieloczęściowy: 1-częściowy...
712,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Położenie osi 1, Długość [mm]: 803, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27...
447,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ

Wał napędowy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E W212, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212

W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA E W212 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E W212, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

MERCEDES-BENZ KLASA E W212 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E W212 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.