13 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC7089
Długość [mm]: 664
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
536,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
536,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME015
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
455,45
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME047
347,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME056
439,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
439,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME055
370,42
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235090OL
Długość [mm]: 841
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
465,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
465,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456754
Długość [mm]: 666
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
321,67
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
321,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456755
Długość [mm]: 1004
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
368,34
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
368,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME048
439,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
439,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205061OL
Długość [mm]: 1004
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
434,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
434,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 605
Rozwiń więcej danych
1 271,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 271,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7090
Długość [mm]: 1000
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
667,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
667,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME162
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA GL, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA GL można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA GL półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA GL, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA GL są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.