10 produktów
Wybierz auto
NTYNPWME048
439,97
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
439,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME055
370,42
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME056
439,97
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
439,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7090
Długość [mm]: 1000
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
649,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
649,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456754
Długość [mm]: 666
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
307,61
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
307,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456755
Długość [mm]: 1004
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
352,17
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
352,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205061OL
Długość [mm]: 1004
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
434,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
434,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME047
347,24
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME015
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
455,45
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7089
Długość [mm]: 664
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
536,70
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
536,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA GL X164, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA GL X164 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL X164 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA GL X164 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA GL X164, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA GL X164 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.