Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do MERCEDES-BENZ KLASA ML

35 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa BGA DS5601R

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

540,53

zł/szt.

Kraków: pt. 04.07

U ciebie: pt. 04.07

540,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 456 755

Długość [mm]: 1004

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

373,69

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

373,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305939

Ograniczenia producenta: Ntn

Długość [mm]: 1010

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

752,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 03.07

752,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 92,72 zł

Półoś napędowa GSP 235090

Strona zabudowy: Położenie osi 1

Długość [mm]: 841

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

502,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 03.07

502,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP PS900352

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z przodu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

845,85

zł/szt.

Kraków: pt. 04.07

U ciebie: pt. 04.07

845,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205061OL

Długość [mm]: 1004

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

438,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 03.07

438,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205060OL

Długość [mm]: 665

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

395,58

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 03.07

395,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

350,62

zł/szt.

Kraków: pt. 04.07

U ciebie: pt. 04.07

350,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

444,25

zł/szt.

Kraków: pt. 04.07

U ciebie: pt. 04.07

444,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-ME-012

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 571

725,15

zł/szt.

Kraków: pt. 04.07

U ciebie: pt. 04.07

725,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-ME-016

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 640

537,90

zł/szt.

Kraków: pt. 04.07

U ciebie: pt. 04.07

537,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1782

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 1004

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,11

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 03.07

457,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1781

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 666

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

391,15

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 03.07

391,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

444,25

zł/szt.

Kraków: pt. 04.07

U ciebie: pt. 04.07

444,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-ME-010

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 660

709,56

zł/szt.

Kraków: pt. 04.07

U ciebie: pt. 04.07

709,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 456 754

Długość [mm]: 666

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

326,35

zł/szt.

Kraków: wt. 08.07

U ciebie: wt. 08.07

326,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190133

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

357,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 03.07

357,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP 235090OL

Długość [mm]: 841

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

469,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 03.07

469,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205061

Długość [mm]: 1004

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

393,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 03.07

393,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

374,02

zł/szt.

Kraków: pt. 04.07

U ciebie: pt. 04.07

374,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ KLASA ML

Wał napędowy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA ML – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA ML?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA ML, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA ML?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA ML można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA ML – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA ML jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA ML

W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA ML półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA ML, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

MERCEDES-BENZ KLASA ML – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA ML są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.