20 produktów
Wybierz auto
BGADS5601R
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
540,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.07
540,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME048
444,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.07
444,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456754
Długość [mm]: 666
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
326,35
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
326,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME047
350,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.07
350,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME056
444,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.07
444,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205061
Długość [mm]: 1004
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
393,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
393,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190133
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
357,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME055
374,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.07
374,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205060
Długość [mm]: 666
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
338,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
338,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491782
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 1004
Rozwiń więcej danych
457,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
457,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491781
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 666
Rozwiń więcej danych
391,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305939
Ograniczenia producenta: Ntn
Długość [mm]: 1010
Rozwiń więcej danych
752,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
752,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
GSP205061OL
Długość [mm]: 1004
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
438,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
438,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205060OL
Długość [mm]: 665
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
395,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
395,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456755
Długość [mm]: 1004
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
373,69
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
373,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 605
Rozwiń więcej danych
1 324,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 324,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7090
Długość [mm]: 1000
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
576,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
576,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190134
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
446,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.07
446,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME015
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
420,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.07
420,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7089
Długość [mm]: 664
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
511,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
511,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA ML W164, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA ML W164 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA ML W164 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA ML W164 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA ML W164, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA ML W164 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.