48 produktów
Wybierz auto
TRU0232186
Dla numeru oe: 906 350 3910
Ilość zębów: 30
Rozwiń więcej danych
699,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
699,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492579
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 691
Rozwiń więcej danych
257,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
257,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500002
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 893
Rozwiń więcej danych
418,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
418,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500004
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
429,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
429,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900609
Długość [mm]: 889
615,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
615,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901591
Dla numeru oe: A9064107516
Długość całkowita [mm]: 2574
Rozwiń więcej danych
1 337,46
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
1 337,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201321
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
175,47
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
175,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP201323
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
186,93
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
186,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495130
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
242,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
242,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495133
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
514,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
514,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495134
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
513,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
513,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495128
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
227,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
227,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495127
Strona zabudowy: Oś tylna
227,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
227,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495129
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
237,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
237,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495132
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
514,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
514,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495131
Strona zabudowy: Oś tylna
533,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
533,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900549
Dla numeru oe: 9014103301
Długość całkowita [mm]: 750
Rozwiń więcej danych
589,38
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
589,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900372
Dla numeru oe: A9014104806
Długość całkowita [mm]: 2686
Rozwiń więcej danych
1 125,22
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
1 125,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901444
Dla numeru oe: A9064101701
Długość całkowita [mm]: 858
Rozwiń więcej danych
705,60
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
705,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME023
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 920
679,21
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
679,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ SPRINTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ SPRINTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.