45 produktów
Wybierz auto
GSP9500002
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 893
Rozwiń więcej danych
435,40
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 25.04
435,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRU0232187
Dla numeru oe: 906 350 4010
Ilość zębów: 30
Rozwiń więcej danych
708,73
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 25.04
708,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500004
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
446,68
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 25.04
446,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900549
Dla numeru oe: 9014103301
Długość całkowita [mm]: 750
Rozwiń więcej danych
675,26
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
675,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900609
Długość [mm]: 889
796,81
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
796,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901377
Długość całkowita [mm]: 851
733,06
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
733,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901464
Dla numeru oe: A9064102101
Długość całkowita [mm]: 844
Rozwiń więcej danych
808,29
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
808,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901591
Dla numeru oe: A9064107516
Długość całkowita [mm]: 2574
Rozwiń więcej danych
1 445,21
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
1 445,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME043
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 890
903,67
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
903,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME056
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2755
Rozwiń więcej danych
2 222,74
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
2 222,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME040
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 830
1 089,14
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
1 089,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME164
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 691
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME023
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 920
898,93
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
898,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME038
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
962,40
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
962,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME035
Długość [mm]: 850
Wieloczęściowy: 1-częściowy
Rozwiń więcej danych
930,82
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
930,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495127
Strona zabudowy: Oś tylna
229,82
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 25.04
229,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495128
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
229,09
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 25.04
229,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNME061
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 845
Rozwiń więcej danych
1 011,86
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
1 011,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500001
Strona zabudowy: Oś tylna
433,75
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 25.04
433,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME039
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 891
871,19
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
871,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ SPRINTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ SPRINTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.