56 produktów
Wybierz auto
GSP9500004
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
446,60
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
446,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901377
Długość całkowita [mm]: 851
719,25
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
719,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901444
Dla numeru oe: A9064101701
Długość całkowita [mm]: 858
Rozwiń więcej danych
757,15
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
757,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901464
Dla numeru oe: A9064102101
Długość całkowita [mm]: 844
Rozwiń więcej danych
793,02
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
793,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900631
Długość [mm]: 891
799,25
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
799,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204516
Długość [mm]: 642
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
427,45
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
427,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492579
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 691
Rozwiń więcej danych
259,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
259,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495128
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
229,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
229,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495129
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
239,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
239,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495130
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
244,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
244,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495131
Strona zabudowy: Oś tylna
538,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
538,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME039
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 891
1 011,86
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 011,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20043
Długość całkowita [mm]: 2748
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z ramą mocującą
Rozwiń więcej danych
3 476,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
3 476,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP30010
Długość całkowita [mm]: 2211
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z ramą mocującą
Rozwiń więcej danych
4 909,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
4 909,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME056
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2755
Rozwiń więcej danych
1 985,59
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 985,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27045
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 990
Rozwiń więcej danych
516,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
516,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP30012
Długość całkowita [mm]: 2143
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z ramą mocującą
Rozwiń więcej danych
4 833,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
4 833,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRU0232186
Dla numeru oe: 906 350 3910
Ilość zębów: 30
Rozwiń więcej danych
592,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
592,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME038
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
962,40
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
962,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME040
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 830
1 197,34
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 197,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ SPRINTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ SPRINTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.