46 produktów
Wybierz auto
GSP9500004
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
446,60
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
446,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901377
Długość całkowita [mm]: 851
719,25
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
719,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901444
Dla numeru oe: A9064101701
Długość całkowita [mm]: 858
Rozwiń więcej danych
757,15
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
757,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901464
Dla numeru oe: A9064102101
Długość całkowita [mm]: 844
Rozwiń więcej danych
793,02
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
793,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500002
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 893
Rozwiń więcej danych
435,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
435,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500004K
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
341,26
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
341,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900365
Długość [mm]: 920
691,72
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
691,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900550
Długość [mm]: 2783
2 180,89
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 180,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME025
Długość [mm]: 2843
Specyfikacja: Gearbox 6g-nsg370
1 670,42
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 670,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900558
Długość [mm]: 2554
1 520,32
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 520,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900632
Długość [mm]: 830
756,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
756,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1601
Długość [mm]: 691
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
634,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
634,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495134
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
518,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
518,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495133
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
518,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
518,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME024
Długość [mm]: 2582
1 429,17
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 429,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME030
Długość [mm]: 2816
Rok modelowy od: 2011
1 552,83
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 552,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME043
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 890
903,67
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
903,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME047
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 603,09
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 603,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20023
Długość całkowita [mm]: 2554
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z ramą mocującą
Rozwiń więcej danych
3 432,46
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
3 432,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME040
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 830
1 197,34
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 197,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W906, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W906, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.