48 produktów
Wybierz auto
GSP9500004
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
446,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
446,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500002
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 893
Rozwiń więcej danych
435,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
435,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901444
Dla numeru oe: A9064101701
Długość całkowita [mm]: 858
Rozwiń więcej danych
757,15
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
757,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901377
Długość całkowita [mm]: 851
719,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
719,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900368
Długość [mm]: 2840
1 376,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 376,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900378
Długość [mm]: 2211
1 232,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 232,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME024
Długość [mm]: 2582
1 429,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 429,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME034
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Wieloczęściowy: 2-częściowy
Rozwiń więcej danych
1 776,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 776,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME039
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 891
1 011,86
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 011,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900549
Dla numeru oe: 9014103301
Długość całkowita [mm]: 750
Rozwiń więcej danych
662,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
662,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME047
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 603,09
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 603,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME025
Długość [mm]: 2843
Specyfikacja: Gearbox 6g-nsg370
1 670,42
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 670,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900369
Długość [mm]: 2752
1 376,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 376,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201321
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
171,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
171,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPPS901464
Dla numeru oe: A9064102101
Długość całkowita [mm]: 844
Rozwiń więcej danych
793,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
793,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900631
Długość [mm]: 891
799,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
799,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME040
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 830
1 197,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 197,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME056
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2755
Rozwiń więcej danych
2 222,74
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
2 222,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900632
Długość [mm]: 830
756,39
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
756,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500001
Strona zabudowy: Oś tylna
433,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
433,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W906, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W906, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.