35 produktów
Wybierz auto
GSP9500004
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
437,80
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
437,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500002
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 893
Rozwiń więcej danych
426,75
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
426,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME164
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 691
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME039
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 891
871,19
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
871,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME040
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 830
1 089,14
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
1 089,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901377
Długość całkowita [mm]: 851
719,25
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
719,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495127
Strona zabudowy: Oś tylna
229,81
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
229,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495130
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
244,19
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
244,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNME061
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 845
Rozwiń więcej danych
1 011,86
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
1 011,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901464
Dla numeru oe: A9064102101
Długość całkowita [mm]: 844
Rozwiń więcej danych
793,02
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
793,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495131
Strona zabudowy: Oś tylna
538,21
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
538,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495128
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
229,09
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
229,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495129
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
239,68
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
239,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNME043
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 890
903,67
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
903,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900549
Dla numeru oe: 9014103301
Długość całkowita [mm]: 750
Rozwiń więcej danych
662,52
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
662,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME056
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2755
Rozwiń więcej danych
1 985,59
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
1 985,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500001
Strona zabudowy: Oś tylna
425,13
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
425,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492579
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 691
Rozwiń więcej danych
259,15
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
259,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495134
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
518,35
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
518,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME023
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 920
1 011,86
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
1 011,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W906, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W906, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.