14 produktów
Wybierz auto
432,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
432,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901468
Długość całkowita [mm]: 2153
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
1 607,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
1 607,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME100
Rozstaw osi [mm]: 3200
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 829,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
1 829,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME152
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
486,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
486,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME059
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
2 248,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
2 248,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME150
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME058
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
2 325,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
2 325,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27056
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 699
Rozwiń więcej danych
380,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
380,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27069
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1023
Rozwiń więcej danych
384,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
384,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203138OL
Długość [mm]: 1023
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
395,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
395,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME174
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 850
Rozwiń więcej danych
617,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
617,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203139OL
Długość [mm]: 699
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
325,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
428,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
428,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
356,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
356,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ VITO W447, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ VITO W447 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO W447 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ VITO W447 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ VITO W447, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ VITO W447 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.