58 produktów
Wybierz auto
0499235002
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
233,93
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499235011
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 506
Rozwiń więcej danych
233,93
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNME100
Rozstaw osi [mm]: 3200
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 829,27
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
1 829,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME020
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
315,08
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
315,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456713
Długość [mm]: 849
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
319,70
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
319,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1343100700
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 505
Rozwiń więcej danych
360,71
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
360,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
432,70
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
432,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR420991
Długość [mm]: 506
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
231,39
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
231,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR420979
Długość [mm]: 506
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
258,83
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
258,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
04210144980014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
344,45
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492419
Długość [mm]: 655
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
357,75
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME041
Strona zabudowy: Wał główny
Długość [mm]: 2402
Rozwiń więcej danych
1 382,82
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
1 382,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME150
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 264,22
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 264,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK51008
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 531
Rozwiń więcej danych
530,11
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
530,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME058
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
2 325,64
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
2 325,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS5613
Strona zabudowy: Oś przednia
378,16
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490081
Długość [mm]: 538
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
238,26
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX490080
Długość [mm]: 500
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
248,10
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491878
Długość [mm]: 863
Wymiar gwintu: M29x1.5
Rozwiń więcej danych
346,33
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ VITO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ VITO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ VITO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ VITO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ VITO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.