56 produktów
Wybierz auto
0499235002
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
233,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
233,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB180784
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.316
Rozwiń więcej danych
231,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
231,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499235011
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 506
Rozwiń więcej danych
243,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
243,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27069
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1023
Rozwiń więcej danych
369,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
369,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1614639
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 8.485
Rozwiń więcej danych
1 220,13
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
1 220,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1614639646
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 8.88
Rozwiń więcej danych
908,51
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
908,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR420979
Długość [mm]: 506
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
256,58
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
256,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME058
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
2 325,64
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
2 325,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME059
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 707,39
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
1 707,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME020
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
289,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
289,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME152
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
425,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
425,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
440,31
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
440,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491878
Długość [mm]: 863
Wymiar gwintu: M29x1.5
Rozwiń więcej danych
346,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
346,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492419
Długość [mm]: 655
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
357,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
357,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490080
Długość [mm]: 500
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
248,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
248,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490081
Długość [mm]: 538
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
238,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
238,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190070
Strona zabudowy: Oś przednia
380,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
380,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR420991
Długość [mm]: 506
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
229,40
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
229,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1343100700
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 505
Rozwiń więcej danych
361,42
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
361,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ VITO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ VITO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ VITO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ VITO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ VITO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.