Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do MERCEDES-BENZ VITO

83 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Typ skrzyni biegów: At/mt

Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,88

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

233,88

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 2171

1 275,32

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

1 275,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 506

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

243,27

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

243,27

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia

Ciężar [kg]: 8.485

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 154,14

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

1 154,14

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia

Ciężar [kg]: 8.88

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

958,84

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

958,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość całkowita [mm]: 2132

Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 57

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 213,15

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

1 213,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 655

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 276,92

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

1 276,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 531

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

216,00

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

216,00

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 1023

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

411,77

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

411,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 506

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

248,76

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

248,76

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 506

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

222,44

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

222,44

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Rozstaw osi [mm]: 3200

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 392,23

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

1 392,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 699

Wymiar gwintu: M29x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

349,85

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

349,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 2211

1 232,02

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

1 232,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 2372

1 232,02

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

1 232,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej

Długość [mm]: 865

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

383,77

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

383,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 699

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

325,55

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

325,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 505

Otwór o śr [mm]: 12.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

442,48

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

442,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa

Rozstaw osi [mm]: 3200

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 315,84

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

1 315,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna

Ciężar [kg]: 8.836

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

320,89

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

320,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ VITO

Wał napędowy w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ VITO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ VITO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO

W pojazdach MERCEDES-BENZ VITO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ VITO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

MERCEDES-BENZ VITO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ VITO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.