55 produktów
Wybierz auto
0499235002
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
236,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
236,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499235011
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 506
Rozwiń więcej danych
245,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
245,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456713
Długość [mm]: 849
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
325,93
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
325,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR420979
Długość [mm]: 506
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
263,85
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
263,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900391
Dla numeru oe: A6394107206
Długość całkowita [mm]: 2372
Rozwiń więcej danych
1 348,55
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
1 348,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK51001
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 876
Rozwiń więcej danych
565,88
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
565,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK51008
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 531
Rozwiń więcej danych
545,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
545,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1343100700
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 505
Rozwiń więcej danych
364,21
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
364,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
04210144980013
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 506
Rozwiń więcej danych
389,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
389,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432780
Długość [mm]: 531
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
229,06
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
229,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462174
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
279,45
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
279,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME041
Strona zabudowy: Wał główny
Długość [mm]: 2402
Rozwiń więcej danych
1 396,24
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
1 396,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME059
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
2 004,87
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
2 004,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME100
Rozstaw osi [mm]: 3200
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 847,03
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
1 847,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 300,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
1 300,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
436,90
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
436,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235016
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
288,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
288,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235022
Długość [mm]: 849
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
315,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
315,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235084
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
328,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
328,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ VITO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ VITO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ VITO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ VITO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ VITO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.