57 produktów
Wybierz auto
0499235002
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
229,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
229,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499235011
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 506
Rozwiń więcej danych
243,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
243,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB180784
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.316
Rozwiń więcej danych
231,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
231,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1614639
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 8.485
Rozwiń więcej danych
1 220,13
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
1 220,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190203
Strona zabudowy: Oś tylna
432,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
432,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456713
Długość [mm]: 849
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
321,57
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
321,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462174
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
266,44
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
266,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432780
Długość [mm]: 531
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
218,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
218,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190070
Strona zabudowy: Oś przednia
380,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
380,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME100
Rozstaw osi [mm]: 3200
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 707,39
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
1 707,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR420991
Długość [mm]: 506
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
224,96
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
224,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
514,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
514,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6160
Długość [mm]: 505
Otwór o śr [mm]: 12.4
Rozwiń więcej danych
445,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
445,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1343100700
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 505
Rozwiń więcej danych
388,59
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
388,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900391
Dla numeru oe: A6394107206
Długość całkowita [mm]: 2372
Rozwiń więcej danych
1 072,14
zł/szt.
Kraków: czw. 30.10
U ciebie: czw. 30.10
1 072,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME072
Strona zabudowy: Oś tylna, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
432,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
432,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME174
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 850
Rozwiń więcej danych
494,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
494,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190069
Strona zabudowy: Oś przednia
264,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
264,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27056
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 699
Rozwiń więcej danych
336,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
336,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490080
Długość [mm]: 500
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
237,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 29.10
237,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ VITO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ VITO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ VITO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ VITO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ VITO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.