24 produktów
Wybierz auto
1 264,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 264,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK51001
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 876
Rozwiń więcej danych
550,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
550,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491878
Długość [mm]: 863
Wymiar gwintu: M29x1.5
Rozwiń więcej danych
346,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900389
Długość całkowita [mm]: 2132
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 57
Rozwiń więcej danych
1 236,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
1 236,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900392
Dla numeru oe: A6394103516
Długość całkowita [mm]: 2399
Rozwiń więcej danych
1 173,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
1 173,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1614639646
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 8.88
Rozwiń więcej danych
908,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
908,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190203
Strona zabudowy: Oś tylna
406,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
406,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME041
Strona zabudowy: Wał główny
Długość [mm]: 2402
Rozwiń więcej danych
1 382,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
1 382,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME059
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
2 248,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
2 248,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235093
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
402,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
402,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492419
Długość [mm]: 655
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
357,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462174
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
274,11
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
274,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900388
Długość całkowita [mm]: 1903
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 57
Rozwiń więcej danych
1 176,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
1 176,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456713
Długość [mm]: 849
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
319,70
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
319,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME045
Strona zabudowy: Z tyłu
1 506,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
1 506,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME055
Strona zabudowy: Wał główny
Długość [mm]: 2436
Rozwiń więcej danych
1 614,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
1 614,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME072
Strona zabudowy: Oś tylna, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
432,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
432,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
523,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
523,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235022
Długość [mm]: 849
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
312,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
312,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ VITO W639, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ VITO W639 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO W639 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ VITO W639 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ VITO W639, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ VITO W639 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.