18 produktów
Wybierz auto
0499218247
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
252,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
252,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218248
Długość [mm]: 1075
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
312,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
312,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980035
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1075
Rozwiń więcej danych
384,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
384,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27129
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
249,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
249,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182815
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 8.424
Rozwiń więcej danych
301,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
301,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181097
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.596
Rozwiń więcej danych
418,91
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
418,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305485
Długość [mm]: 1074
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
585,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
585,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SRL3694610
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
540,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
540,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3694611
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 743
Rozwiń więcej danych
352,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
352,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464370
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
275,50
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
275,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456712
Długość [mm]: 1075
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
325,89
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
325,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218515
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1077
Rozwiń więcej danych
402,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
402,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491195
Długość [mm]: 1075
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
271,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
271,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27130
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
303,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
303,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1352
Długość [mm]: 1073
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
711,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
711,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
489,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
489,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0400302004190062
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
398,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
398,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491188
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
229,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
229,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN NV400, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN NV400 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN NV400 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN NV400 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN NV400, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN NV400 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.