37 produktów
Wybierz auto
NTYNPWNS165
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
331,78
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241481
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
326,87
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
326,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241482
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1009
Rozwiń więcej danych
517,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
517,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0212MR20MT4WDLH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 381.4
Rozwiń więcej danych
176,18
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
176,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05500212T30MTRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 443.2
Rozwiń więcej danych
392,17
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
392,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182958
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.86
Rozwiń więcej danych
424,51
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
424,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202464
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
424,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
424,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900562
Długość [mm]: 1978
1 015,79
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 015,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467037
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
299,20
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
299,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467035
Długość [mm]: 547
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
253,64
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
253,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190212
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
325,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
325,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR481820
Długość [mm]: 1009
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
440,68
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
440,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183086
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 11.987
Rozwiń więcej danych
334,11
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
334,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS080
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
455,45
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6318LA
495,47
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
495,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52725
Długość [mm]: 612
Wymiar gwintu: 24x150 c
Rozwiń więcej danych
370,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
370,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183233
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.664
Rozwiń więcej danych
482,77
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
482,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467039
Długość [mm]: 645
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
278,26
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
278,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467038
Długość [mm]: 667
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
281,48
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
281,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470973
Długość [mm]: 619
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
277,42
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
277,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN X-TRAIL, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN X-TRAIL można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN X-TRAIL jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN X-TRAIL półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN X-TRAIL, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN X-TRAIL są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.