39 produktów
Wybierz auto
NTYNPWNS165
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
331,78
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241482
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1009
Rozwiń więcej danych
521,88
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
521,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241481
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
326,87
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
326,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0212MR20MT4WDLH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 381.4
Rozwiń więcej danych
176,18
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
176,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWNS060
331,78
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS062
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
362,68
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
362,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS080
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
455,45
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS161
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS012
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2000
Rozwiń więcej danych
1 011,86
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 011,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS026
Strona zabudowy: Z tyłu
1 243,70
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 243,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS027
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Z tyłu
1 306,27
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 306,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6318LA
495,47
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
495,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK68027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
675,64
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
675,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183233
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.664
Rozwiń więcej danych
482,77
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
482,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
818,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
818,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
MAG302004190212
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
325,98
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
325,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492450
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
419,74
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
419,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492448
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
301,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
301,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492451
Długość [mm]: 1009
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
602,05
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
602,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492449
Długość [mm]: 547
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
318,31
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
318,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN X-TRAIL, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN X-TRAIL można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN X-TRAIL jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN X-TRAIL półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN X-TRAIL, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN X-TRAIL są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.