82 produktów
Wybierz auto
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
201,51
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
201,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1390
Długość [mm]: 589
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
420,58
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
420,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980083
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
330,53
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
330,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980084
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
331,39
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
331,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1472
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
734,71
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
734,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221051
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
269,47
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
269,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1388
Długość [mm]: 593.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
458,89
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
458,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221073
Długość [mm]: 578
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
244,39
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
244,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462092
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
300,42
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
300,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462094
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
269,54
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
269,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461942
Długość [mm]: 950
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
276,74
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
276,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454282
Długość [mm]: 619.7
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
242,32
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
242,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456716
Długość [mm]: 570
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
248,05
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
248,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1386
Długość [mm]: 560
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
427,07
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
427,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1444
Długość [mm]: 570
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
402,91
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
402,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1402
Długość [mm]: 587
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
435,20
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
435,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8277
Długość [mm]: 595
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
399,22
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
399,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8278
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
389,27
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
389,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181923
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.586
Rozwiń więcej danych
429,25
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
429,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9520R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 34
Rozwiń więcej danych
414,14
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
414,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ZAFIRA B, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ZAFIRA B można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ZAFIRA B jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ZAFIRA B półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ZAFIRA B, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ZAFIRA B są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.