142 produktów
Wybierz auto
0499260027
Długość [mm]: 619
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
297,28
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
297,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
199,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
199,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499221051
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
266,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
266,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170350
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
396,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
396,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221073
Długość [mm]: 578
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
242,05
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
242,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1388
Długość [mm]: 593.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
509,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
509,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1472
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
733,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
733,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP260035
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
330,33
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
330,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244082
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
312,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
312,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
351,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
351,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
325,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
325,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
682,71
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
682,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
595,23
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
595,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0408171176
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
604,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
604,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171175
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
604,87
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
604,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9508LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 34
Rozwiń więcej danych
335,08
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
335,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181278
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.628
Rozwiń więcej danych
305,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
305,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
372,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
372,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9520R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 34
Rozwiń więcej danych
395,09
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
395,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9504R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Długość 1 [mm]: 960
388,71
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
388,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ZAFIRA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ZAFIRA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ZAFIRA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ZAFIRA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ZAFIRA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ZAFIRA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.