57 produktów
Wybierz auto
0369VKJC6038
Długość [mm]: 915
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
531,88
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
531,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6039
Długość [mm]: 662
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
445,76
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
445,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250442
Długość [mm]: 911
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
317,10
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
317,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299201
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
200,73
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
200,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GENRE3363
Typ skrzyni biegów: 6 speed
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
378,82
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
378,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 87,45 zł
HAR449018
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
236,44
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
236,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55134
Długość [mm]: 689
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
520,75
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
520,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55139
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
328,78
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
328,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55140
Długość [mm]: 937
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
429,65
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
429,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490917
Strona zabudowy: Z prawej
213,85
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
213,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490984
Typ skrzyni biegów: 6 speed
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
297,79
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
297,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE032
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
339,52
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
339,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55198
Długość [mm]: 937.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
385,52
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
385,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55220
Długość [mm]: 818.2
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
704,39
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
704,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR479083
Długość [mm]: 674
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
245,64
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
245,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462009
Długość [mm]: 973.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
308,89
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
308,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
704,73
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
704,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
533,06
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
533,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
709,32
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
709,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC6002
Długość [mm]: 903
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
552,23
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
552,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT GRAND SCENIC I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT GRAND SCENIC I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT GRAND SCENIC I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT GRAND SCENIC I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT GRAND SCENIC I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT GRAND SCENIC I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.