Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
58 produktów
Wybierz auto
0369VKJC6039
Długość [mm]: 662
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
521,98
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
521,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299201
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
200,73
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
200,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250442
Długość [mm]: 911
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
310,82
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
310,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6038
Długość [mm]: 915
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
533,38
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
533,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3363
Typ skrzyni biegów: 6 speed
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
383,05
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
383,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250453
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
352,86
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
352,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
257,28
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
257,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250399
Długość [mm]: 803
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
310,95
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
310,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250444
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
330,68
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
330,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7331RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 39
425,23
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
425,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7349L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Długość 1 [mm]: 665
364,71
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
364,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449018
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
231,03
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
231,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462569
Długość [mm]: 668.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
219,50
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
219,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462009
Długość [mm]: 973.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
301,79
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
301,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491202
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 911
Rozwiń więcej danych
260,48
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
260,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6103
Długość [mm]: 636.5
Wymiar gwintu: M20x.15
Rozwiń więcej danych
371,58
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
371,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6013
Długość [mm]: 931
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
416,12
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
416,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7349R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Długość 1 [mm]: 920
472,66
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
472,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250403
Długość [mm]: 674
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
235,22
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
235,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE031
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
269,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
269,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT GRAND SCENIC I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT GRAND SCENIC I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT GRAND SCENIC I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT GRAND SCENIC I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT GRAND SCENIC I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT GRAND SCENIC I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.