24 produktów
Wybierz auto
0499218247
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
254,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218248
Długość [mm]: 1075
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
315,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
315,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52223
Długość [mm]: 745
Wymiar gwintu: 24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
319,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190061
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
329,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2887
Długość [mm]: 1079
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
445,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980035
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1075
Rozwiń więcej danych
387,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
387,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27129
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
238,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
503,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC1352
Długość [mm]: 1073
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
530,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
530,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE041
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
248,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE042
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
271,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7359L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 39
Rozwiń więcej danych
485,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
485,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3694610
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
545,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
545,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
042116144980038
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 743
Rozwiń więcej danych
268,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218515
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1077
Rozwiń więcej danych
403,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
403,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456712
Długość [mm]: 1075
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
330,96
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
330,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464370
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
279,79
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
279,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3694611
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 743
Rozwiń więcej danych
355,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491188
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
225,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
225,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190062
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
402,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
402,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MASTER III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MASTER III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MASTER III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MASTER III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MASTER III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MASTER III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.