Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
24 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
252,43
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
252,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1075
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
312,81
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
312,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 8.424
Rozwiń więcej danych
278,92
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
278,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 745
Wymiar gwintu: 24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
316,08
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
316,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1075
Rozwiń więcej danych
379,63
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
379,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
278,18
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
278,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
540,61
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
540,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 743
Rozwiń więcej danych
352,27
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
352,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
316,33
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
269,97
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
269,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 39
Rozwiń więcej danych
480,42
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
480,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 743
Rozwiń więcej danych
262,46
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
262,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 743
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
492,90
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
492,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
223,37
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
223,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
292,10
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
292,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1075
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
329,06
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
329,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1074
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
616,51
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
616,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 1079
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
441,60
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
441,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
325,84
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
325,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.596
Rozwiń więcej danych
415,18
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
415,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MASTER III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MASTER III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MASTER III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MASTER III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MASTER III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MASTER III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.