Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
88 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 750
Rozwiń więcej danych
166,51
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
166,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
201,51
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
201,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 750
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
251,78
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
251,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
190,13
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
190,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 742
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
179,96
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
179,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
473,55
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
473,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
305,44
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
305,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 646
Rozwiń więcej danych
205,64
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
205,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 655
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
432,11
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
432,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 756
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
512,87
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
512,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
166,49
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
166,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 742.9
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
263,99
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
263,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 748
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
258,50
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
258,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
223,59
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
223,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
235,62
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
235,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
107,39
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
107,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 745
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
160,02
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
160,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 656.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
194,75
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
194,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 750.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
295,90
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
295,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
352,78
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
352,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.