70 produktów
Wybierz auto
0499250009
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
186,40
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
186,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250054
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 742
Rozwiń więcej danych
210,53
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
210,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490560
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
180,59
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
180,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490326
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 750
Rozwiń więcej danych
165,15
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
165,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250038
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
207,13
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
207,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490475
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 752
Rozwiń więcej danych
203,96
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
203,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250313
Długość [mm]: 750
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
246,80
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
246,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP250048
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
238,08
zł/szt.
Kraków: śr. 24.12
U ciebie: śr. 24.12
238,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250404
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 655
Rozwiń więcej danych
211,24
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
211,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250055
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
239,23
zł/szt.
Kraków: śr. 24.12
U ciebie: śr. 24.12
239,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190241
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
543,18
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
543,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190089
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
257,17
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
257,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190090
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
286,80
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
286,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1037
Długość [mm]: 557.5
Otwór o śr [mm]: 8.3
Rozwiń więcej danych
345,97
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
345,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1227
Długość [mm]: 622.5
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
404,82
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
404,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1269
Długość [mm]: 751
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
414,50
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
414,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250323
Długość [mm]: 778
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
247,36
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
247,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490622
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
219,20
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
219,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL170595
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
398,01
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
398,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250159
Długość [mm]: 748
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
234,22
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
234,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.