86 produktów
Wybierz auto
0499250313
Długość [mm]: 750
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
254,23
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
254,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490560
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
203,47
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
203,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490326
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 750
Rozwiń więcej danych
168,11
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
168,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250054
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 742
Rozwiń więcej danych
212,58
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
212,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250009
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
191,97
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
191,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190240
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
351,31
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
351,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55298
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 778
Rozwiń więcej danych
440,17
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
440,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55295
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 657
Rozwiń więcej danych
382,89
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
382,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55296
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 637
Rozwiń więcej danych
365,70
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
365,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170117
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
239,43
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
239,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170115
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
301,70
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
301,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170116
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 748
Rozwiń więcej danych
276,16
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
276,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170118
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 748
Rozwiń więcej danych
239,22
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
239,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR442483
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
254,79
zł/szt.
Kraków: pt. 04.07
U ciebie: pt. 04.07
254,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
271,09
zł/szt.
Kraków: pt. 04.07
U ciebie: pt. 04.07
271,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170595
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
401,88
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
401,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7317RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 23
Rozwiń więcej danych
438,55
zł/szt.
Kraków: śr. 02.07
U ciebie: śr. 02.07
438,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190090
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
289,59
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
289,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR430700
Długość [mm]: 750.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
297,33
zł/szt.
Kraków: pt. 04.07
U ciebie: pt. 04.07
297,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
367,24
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
367,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.