285 produktów
Wybierz auto
0404DK55115
Długość [mm]: 938
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
365,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
365,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490560
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
201,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
201,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC6038
Długość [mm]: 915
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
533,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
533,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250313
Długość [mm]: 750
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
251,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
251,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250510
Długość [mm]: 929
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
266,84
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
266,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6039
Długość [mm]: 662
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
521,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
521,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490326
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 750
Rozwiń więcej danych
166,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
166,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP250606
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 686
Rozwiń więcej danych
354,58
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
354,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55089
Długość [mm]: 696
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
632,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
632,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250009
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
190,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
190,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55090
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
404,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
404,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299201
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
200,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
200,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC6199
Długość [mm]: 684
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
290,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
290,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
432,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
432,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
512,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
512,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
498,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
498,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510491192
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
221,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
221,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY16144980152
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
340,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
340,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE030
Ilość zębów: 23
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
269,97
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
269,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190249
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
279,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
279,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.