Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do RENAULT MEGANE IV

27 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

SNR
GSP
NTY
LÖBRO
Półoś napędowa SNR DK55.012

Długość [mm]: 975

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

400,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

400,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK55.068

Długość [mm]: 650

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

543,15

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

543,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK55.070

Długość [mm]: 672

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

631,42

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

631,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK55.073

Długość [mm]: 1020

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

669,24

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

669,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP 203877

Długość [mm]: 701

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

246,78

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

246,78

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK55.069

Długość [mm]: 1004

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

645,03

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

645,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-RE-182

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

424,52

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

424,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-RE-184

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,42

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

285,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-RE-178

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)

Strona zabudowy: Z lewej

254,50

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

254,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK55.061

Długość [mm]: 652

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

579,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

579,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203831

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

449,58

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

449,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-RE-179

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

393,61

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

393,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK55.011

Długość [mm]: 675

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

495,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

495,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK55.027

Długość [mm]: 1000

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

667,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

667,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306739

Długość [mm]: 945

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

995,08

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

995,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 66,25 zł

Półoś napędowa LÖBRO 306738

Długość [mm]: 697

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

670,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

670,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 92,72 zł

Półoś napędowa SNR DK55.255

Długość [mm]: 1024

Wymiar gwintu: M20x1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

840,74

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

840,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203832

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

346,32

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

346,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203833

Długość [mm]: 1003

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

389,80

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

389,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203834

Długość [mm]: 642

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

279,04

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

279,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT MEGANE IV

Wał napędowy w samochodzie RENAULT MEGANE IV – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie RENAULT MEGANE IV?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie RENAULT MEGANE IV?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie RENAULT MEGANE IV – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie RENAULT MEGANE IV

W pojazdach RENAULT MEGANE IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

RENAULT MEGANE IV – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.