28 produktów
Wybierz auto
GSP203831
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
440,94
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
440,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
320,77
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
320,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203877
Długość [mm]: 701
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
246,58
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
246,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
387,29
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
387,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE178
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Z lewej
283,65
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
283,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55011
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
495,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
495,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55018
Długość [mm]: 1004
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
452,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
452,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55026
Długość [mm]: 701
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
628,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
628,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55029
Długość [mm]: 1021
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
756,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
756,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55061
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
569,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
569,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55072
Długość [mm]: 666
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
631,50
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
631,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
325,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
325,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
644,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
644,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
1 029,15
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 029,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
GSP203832
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
379,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
379,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE182
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
494,09
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
494,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE179
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
479,62
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
479,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE184
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
840,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
840,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55222
Długość [mm]: 662.6
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
696,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
696,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.