27 produktów
Wybierz auto
0404DK55012
Długość [mm]: 975
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
400,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
400,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55068
Długość [mm]: 650
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
543,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
543,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55070
Długość [mm]: 672
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
631,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
631,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55073
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
669,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
669,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203877
Długość [mm]: 701
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
246,78
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
246,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55069
Długość [mm]: 1004
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
645,03
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
645,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE182
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
424,52
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE184
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE178
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Z lewej
254,50
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55061
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
579,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
579,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203831
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
449,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
449,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE179
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55011
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
495,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
495,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55027
Długość [mm]: 1000
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
667,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
667,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
995,08
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
995,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
670,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
670,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
840,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
840,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203832
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
346,32
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
346,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
389,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
389,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
279,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.