Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
23 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 665
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
626,88
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
626,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Rozwiń więcej danych
397,35
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
397,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
265,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
265,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
230,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
230,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 664
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
584,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
584,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 661
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
312,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
312,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 663
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
245,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
245,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
324,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
324,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 943
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
317,88
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
317,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 941
Rozwiń więcej danych
350,29
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
350,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
510,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
510,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
573,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
573,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 665
Rozwiń więcej danych
557,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
557,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 662
Rozwiń więcej danych
298,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
298,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
216,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
216,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 987
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
352,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
352,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 941
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
336,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
336,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 662
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
288,69
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
288,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 937
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
520,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
520,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 973
Rozwiń więcej danych
373,97
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
373,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AURIS I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AURIS I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AURIS I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AURIS I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AURIS I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AURIS I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.