23 produktów
Wybierz auto
632,96
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
632,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
SNRDK69023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 662
Rozwiń więcej danych
301,08
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
301,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467049
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 973
Rozwiń więcej danych
375,74
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
375,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8536
Długość [mm]: 664
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
590,30
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
590,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8535
Długość [mm]: 942
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
390,87
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
390,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8537
Długość [mm]: 937
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
525,12
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
525,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7607L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Rozwiń więcej danych
401,21
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
401,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491789
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
268,42
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
268,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491788
Długość [mm]: 987
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
355,99
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
355,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492605
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
327,69
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
327,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492604
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
218,18
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
218,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491889
Długość [mm]: 663
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
247,96
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
247,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK69024
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 665
Rozwiń więcej danych
562,73
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
562,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI854013568
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
579,52
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
579,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259316
Długość [mm]: 662
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
291,49
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
291,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259447
Długość [mm]: 943
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
311,83
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
311,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 941
Rozwiń więcej danych
353,69
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
353,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI854013567
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
515,08
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
515,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454214
Długość [mm]: 941
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
248,05
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
248,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP259702
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
337,01
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
337,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AURIS I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AURIS I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AURIS I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AURIS I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AURIS I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AURIS I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.