Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do TOYOTA

286 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 635

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

268,11

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

268,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 633.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

191,81

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

191,81

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 650

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

255,85

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

255,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,47

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

290,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 958

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

389,22

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

389,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,54

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

235,54

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 600

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

253,42

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

253,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 972

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

428,41

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

428,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 670

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

230,79

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

230,79

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

253,53

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

253,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

267,65

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

267,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

307,49

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

307,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt

Strona zabudowy: Oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,21

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

288,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 924

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

326,66

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

326,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

275,96

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

275,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 987

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

352,54

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

352,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 401.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

208,52

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

208,52

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 391.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

158,55

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

158,55

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 427

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

171,07

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

171,07

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 635

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

792,44

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

792,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA

Wał napędowy w samochodzie TOYOTA – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie TOYOTA?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie TOYOTA?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie TOYOTA – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie TOYOTA

W pojazdach TOYOTA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

TOYOTA – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.