310 produktów
Wybierz auto
MAX492499
Długość [mm]: 633.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
193,68
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
193,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH6202281
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
274,04
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
274,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259015
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
296,63
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
296,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
04696202275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
310,92
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
310,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259505
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
258,34
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
258,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259368
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
258,18
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
258,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202529
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
323,07
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
323,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259519
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
365,04
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
365,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299106
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
355,01
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
355,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259205
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
245,59
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
245,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
632,96
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
632,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
FEB184387
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 9.422
Rozwiń więcej danych
378,03
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
378,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190151
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
251,66
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
251,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190270
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
292,24
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
292,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299107
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
247,83
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
247,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426GI275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
278,98
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
278,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259206
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
228,12
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
228,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
374,11
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
374,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP208016
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
251,05
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
251,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259273
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
310,49
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
310,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.