301 produktów
Wybierz auto
ASH6202281
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
274,04
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
274,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259015
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
296,67
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
296,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
04696202275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
296,92
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
296,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492499
Długość [mm]: 633.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
193,68
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
193,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP259368
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
252,95
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
252,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259505
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
258,34
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
258,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 662
Rozwiń więcej danych
301,08
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
301,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259205
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
245,59
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
245,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499259519
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
365,08
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
365,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
632,96
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
632,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0499299107
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
272,17
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
272,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202529
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
346,84
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
346,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190151
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
256,00
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
256,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB184387
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 9.422
Rozwiń więcej danych
378,81
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
378,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
351,21
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
351,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259658
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
416,83
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
416,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259531
Długość [mm]: 924
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
320,30
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
320,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
278,98
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
278,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259380
Długość [mm]: 671
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
291,75
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
291,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259206
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
237,38
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
237,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.