286 produktów
Wybierz auto
ASH6202281
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
268,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
268,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492499
Długość [mm]: 633.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
191,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
191,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499259505
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
255,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
255,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
04696202275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
290,47
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
290,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259658
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
389,22
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
389,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259205
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
235,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
235,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP208016
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
253,42
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
253,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259519
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
428,41
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
428,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259206
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
230,79
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
230,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190151
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
253,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
253,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190267
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
267,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
267,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259273
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
307,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
307,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259015
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
288,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
288,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259531
Długość [mm]: 924
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
326,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
326,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
275,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
275,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491788
Długość [mm]: 987
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
352,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
352,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0112AZT250LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 401.5
Rozwiń więcej danych
208,52
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
208,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0112CT220RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 391.5
Rozwiń więcej danych
158,55
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
158,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0112ZNR10LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 427
Rozwiń więcej danych
171,07
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
171,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0114KUN26
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
792,44
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
792,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.