28 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 665
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
632,96
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
632,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 662
Rozwiń więcej danych
301,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
579,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
579,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 665
Rozwiń więcej danych
562,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
562,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 941
Rozwiń więcej danych
353,69
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
353,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 990
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
482,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
482,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Rozwiń więcej danych
401,21
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
401,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 627
Rozwiń więcej danych
355,25
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
355,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 662
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
291,49
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
291,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 627
Rozwiń więcej danych
233,57
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
233,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
268,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 663
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
247,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
247,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 973
Rozwiń więcej danych
375,74
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
375,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 945
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
520,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
520,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 938
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
292,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
232,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
327,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 987
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
355,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
218,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
218,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 661
Rozwiń więcej danych
292,71
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
292,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AURIS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AURIS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AURIS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AURIS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AURIS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AURIS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.