33 produktów
Wybierz auto
626,88
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
626,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
GSP201236
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 627
Rozwiń więcej danych
398,86
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
398,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7607L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Rozwiń więcej danych
397,35
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
397,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 662
Rozwiń więcej danych
298,19
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
298,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69025
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 661
Rozwiń więcej danych
289,89
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
289,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69027
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 938
Rozwiń więcej danych
478,05
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
478,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259701
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
426,57
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
426,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69024
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 665
Rozwiń więcej danych
557,32
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
557,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259316
Długość [mm]: 662
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
269,08
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
269,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259494
Długość [mm]: 938
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
292,11
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
292,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60890
Długość [mm]: 661
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
279,57
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
279,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60892
Długość [mm]: 661
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
300,89
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
300,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259702
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
320,89
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
320,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
313,00
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
313,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 941
Rozwiń więcej danych
365,36
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
365,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
782,62
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
782,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,17 zł
TRI854013562
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
473,02
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
473,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI854013567
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
510,13
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
510,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
NKK504513
488,57
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
488,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY189
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 627
Rozwiń więcej danych
231,33
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
231,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AURIS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AURIS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AURIS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AURIS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AURIS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AURIS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.