Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW MULTIVAN V

134 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa MEYLE 100 498 0616

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 878

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

513,88

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

513,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181255

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 10.004

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

424,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

424,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203360

Długość [mm]: 617

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

367,97

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

367,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261257

Długość [mm]: 683

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

315,93

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

315,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LPR DS61190

Długość [mm]: 135.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

121,07

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

121,07

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 467 065

Długość [mm]: 883

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

526,92

zł/szt.

Kraków: pon. 21.07

U ciebie: pon. 21.07

526,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 2312-TRANST5

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 114.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

196,86

zł/szt.

Kraków: pon. 21.07

U ciebie: pon. 21.07

196,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-129

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

303,80

zł/szt.

Kraków: czw. 17.07

U ciebie: czw. 17.07

303,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1441

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 144

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

153,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

153,95

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1442

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 135

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

137,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

137,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LÖBRO GKNP20077

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość całkowita [mm]: 1547

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

2 213,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

2 213,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1440

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 143.55

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

105,78

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

105,78

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1817

Długość [mm]: 756

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

332,23

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

332,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1827

Długość [mm]: 1054

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

434,76

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

434,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1828

Długość [mm]: 907.75

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

436,92

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

436,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 084

Długość [mm]: 857

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

368,06

zł/szt.

Kraków: pon. 21.07

U ciebie: pon. 21.07

368,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LÖBRO GKNP10051

Strona zabudowy: Z przodu

Rura o śr. [mm]: 70

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 932,56

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

1 932,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 343,61 zł

Półoś napędowa HART 477 823

Długość [mm]: 1025

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

523,79

zł/szt.

Kraków: pon. 21.07

U ciebie: pon. 21.07

523,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 450 213

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 0.88

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

101,76

zł/szt.

Kraków: pon. 21.07

U ciebie: pon. 21.07

101,76

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 467 066

Długość [mm]: 617

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,63

zł/szt.

Kraków: pon. 21.07

U ciebie: pon. 21.07

316,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW MULTIVAN V

Wał napędowy w samochodzie VW MULTIVAN V – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW MULTIVAN V?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW MULTIVAN V?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW MULTIVAN V – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW MULTIVAN V

W pojazdach VW MULTIVAN V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW MULTIVAN V – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.