133 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
513,90
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
513,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
433,24
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
433,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
312,83
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
312,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
359,16
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
359,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261258
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Rozwiń więcej danych
316,42
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
316,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
817,85
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
817,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,18 zł
LOBGKNP10051
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 932,56
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
1 932,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
VIJ55211007701
Strona zabudowy: Z tyłu
1 023,45
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
1 023,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW177
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
261,73
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
261,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305509
Długość [mm]: 1054
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
1 019,74
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
1 019,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 97,03 zł
871,11
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
871,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FES23147HRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 12.61
Rozwiń więcej danych
890,39
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
890,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES23147ERH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 13.965
Rozwiń więcej danych
1 103,93
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
1 103,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477823
Długość [mm]: 1025
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
528,94
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
528,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
463,63
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
463,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR450213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.88
Rozwiń więcej danych
102,70
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
102,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR450215
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
344,35
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
344,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN40P9004JPN
Długość [mm]: 853
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
392,74
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
392,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 116,36
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
1 116,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS52589
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
430,11
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
430,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW MULTIVAN V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.