136 produktów
Wybierz auto
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
353,76
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
353,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
303,75
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
303,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
524,45
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
524,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103280
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 907
Rozwiń więcej danych
574,61
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
574,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 089,53
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
1 089,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304503
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
926,30
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
926,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304530
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
777,05
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
777,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
739,52
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
739,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
TRI8540295010
Średnica [mm]: 108
Długość [mm]: 857
Rozwiń więcej danych
516,96
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
516,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 122,88 zł
040145931
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.9
Rozwiń więcej danych
459,91
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
459,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54062
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
409,41
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
409,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491440
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 143.55
Rozwiń więcej danych
104,72
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
104,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
1 035,65
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
1 035,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWVW129
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
300,88
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202361OL
Długość [mm]: 879
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
613,18
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
613,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190108
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
511,76
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
511,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW048
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Średnica przegubu [mm]: 94.2
271,51
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
271,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
395,42
zł/szt.
Kraków: pt. 21.03
U ciebie: pt. 21.03
395,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9640R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Długość 1 [mm]: 860
601,68
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
601,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW177
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
324,06
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW MULTIVAN V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.