134 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
513,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
513,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
424,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
424,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
367,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
367,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
315,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
315,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61190
Długość [mm]: 135.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
121,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
121,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR467065
Długość [mm]: 883
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
526,92
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
526,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2312TRANST5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 114.5
Rozwiń więcej danych
196,86
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
196,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW129
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
303,80
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
303,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491441
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 144
Rozwiń więcej danych
153,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
153,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491442
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
137,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
137,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOBGKNP20077
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość całkowita [mm]: 1547
Rozwiń więcej danych
2 213,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
2 213,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491440
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 143.55
Rozwiń więcej danych
105,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
105,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491817
Długość [mm]: 756
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
332,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
332,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491827
Długość [mm]: 1054
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
434,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
434,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491828
Długość [mm]: 907.75
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
436,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
436,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462084
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
368,06
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
368,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10051
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 932,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
1 932,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
HAR477823
Długość [mm]: 1025
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
523,79
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
523,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR450213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.88
Rozwiń więcej danych
101,76
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
101,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR467066
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
316,63
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
316,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW MULTIVAN V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.