142 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
524,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
524,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
372,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
372,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9641R
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 26
Długość 1 [mm]: 930
678,55
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
678,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES23147HRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 12.61
Rozwiń więcej danych
1 152,16
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
1 152,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES23147ERH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 13.965
Rozwiń więcej danych
1 536,11
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
1 536,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202361OL
Długość [mm]: 879
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
625,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
625,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
432,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
432,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2312TRANST5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 114.5
Rozwiń więcej danych
184,77
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
184,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN40P9004JPN
Długość [mm]: 853
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
388,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
388,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491440
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 143.55
Rozwiń więcej danych
104,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
104,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 617
Rozwiń więcej danych
337,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
337,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27066
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 883
Rozwiń więcej danych
603,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
603,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW048
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Średnica przegubu [mm]: 94.2
283,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
283,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5204
Długość [mm]: 645
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
378,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
378,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5219
Długość [mm]: 618
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
577,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
577,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5205
Długość [mm]: 873
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
575,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
575,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6726
Długość [mm]: 880
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
777,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
777,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103280
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 907
Rozwiń więcej danych
574,61
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
574,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27054
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
241,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
241,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC6775
Długość [mm]: 861
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
731,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
731,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW MULTIVAN V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.