142 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
524,43
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
524,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
371,71
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
371,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61185
Długość [mm]: 114.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
155,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
155,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES23147ERH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 13.965
Rozwiń więcej danych
1 536,11
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 536,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES23147HRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 12.61
Rozwiń więcej danych
1 152,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 152,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182111
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.692
Rozwiń więcej danych
292,34
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
292,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 617
Rozwiń więcej danych
337,03
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
337,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR065254
Długość [mm]: 1054
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
424,36
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
424,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27065
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 861
Rozwiń więcej danych
485,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
485,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462084
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
346,86
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
346,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477823
Długość [mm]: 1025
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
493,48
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
493,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
381,75
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
381,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454206
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
336,32
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
336,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54062
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
410,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
410,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1025
Rozwiń więcej danych
551,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
551,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN40P9004JPN
Długość [mm]: 853
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
388,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
388,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304503
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
935,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
935,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 046,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 046,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS9641R
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 26
Długość 1 [mm]: 930
678,55
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
678,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438VW111002
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
125,28
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
125,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW MULTIVAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.