132 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
508,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
508,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190015
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
575,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
575,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5208
Długość [mm]: 857
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
477,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
477,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
346,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
346,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
297,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
297,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261258
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Rozwiń więcej danych
326,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
326,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5204
Długość [mm]: 645
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
376,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
376,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103280
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 907
Rozwiń więcej danych
554,51
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
554,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
854,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
854,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP201665OL
Długość [mm]: 614
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
446,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
446,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203361OL
Długość [mm]: 881
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
584,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
584,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
937,44
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
937,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 96,10 zł
1 059,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
1 059,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304503
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
934,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
934,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
936,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
936,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304528
Długość [mm]: 702.3
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
689,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
689,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304530
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
783,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
783,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS60957
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
436,54
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
436,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52588
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
378,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
378,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61190
Długość [mm]: 135.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
119,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
119,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW MULTIVAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.