140 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
508,95
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
508,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
445,43
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
445,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
360,88
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
360,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
309,82
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
309,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103280
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 907
Rozwiń więcej danych
554,51
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
554,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491441
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 144
Rozwiń więcej danych
152,47
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
152,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491440
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 143.55
Rozwiń więcej danych
104,76
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
104,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491442
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
136,01
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
136,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491443
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 114.45
Rozwiń więcej danych
134,81
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
134,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491817
Długość [mm]: 756
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
329,03
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
329,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491827
Długość [mm]: 1054
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
430,58
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
430,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491828
Długość [mm]: 907.75
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
432,72
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
432,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490929
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 880
Rozwiń więcej danych
363,59
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
363,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490927
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
275,40
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
275,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI8540295010
Średnica [mm]: 108
Długość [mm]: 857
Rozwiń więcej danych
650,36
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
650,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 122,88 zł
040145931
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.9
Rozwiń więcej danych
470,27
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
470,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB102278
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 1.042
Rozwiń więcej danych
394,82
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
394,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61007
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
441,82
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
441,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211007601
Strona zabudowy: Z przodu
815,37
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
815,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW048
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Średnica przegubu [mm]: 94.2
262,25
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW MULTIVAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.