139 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
503,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
503,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
371,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
371,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
319,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
319,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
928,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
928,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
809,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
809,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,17 zł
LOB305509
Długość [mm]: 1054
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
1 009,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
1 009,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 97,03 zł
LPRDS61007
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
441,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
441,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61188
Długość [mm]: 144.8
Średnica przegubu po stronie koła [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
114,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
114,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB305510
Długość [mm]: 907.75
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
1 041,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
1 041,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 118,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
1 118,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
395,42
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
395,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61186
Długość [mm]: 130
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
100,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
100,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB304530
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
777,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
777,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
739,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
739,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304503
Długość [mm]: 641.7
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
926,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
926,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC1045
Długość [mm]: 135.3
Wymiar gwintu: M8x1.5
Rozwiń więcej danych
221,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
221,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC4735
Długość [mm]: 659.9
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
407,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
407,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6111
Długość [mm]: 114.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
192,12
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
192,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27054
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
232,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
232,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1025
Rozwiń więcej danych
529,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
529,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW MULTIVAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.