145 produktów
Wybierz auto
04211004980616
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 878
Rozwiń więcej danych
503,11
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
503,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.004
Rozwiń więcej danych
420,79
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
420,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261257
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
319,07
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
319,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203360
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
360,91
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
360,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10051
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 913,98
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
1 913,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
MAX491442
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
135,99
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
135,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS9640R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Długość 1 [mm]: 860
631,42
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
631,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27065
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 861
Rozwiń więcej danych
373,20
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
373,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI8540295010
Średnica [mm]: 108
Długość [mm]: 857
Rozwiń więcej danych
650,36
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
650,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 122,88 zł
FASFT27053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 617
Rozwiń więcej danych
323,81
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
323,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491780
Długość [mm]: 645
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
305,45
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
305,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438VW111002
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
125,28
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
125,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491440
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 143.55
Rozwiń więcej danych
104,75
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
104,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491443
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 114.45
Rozwiń więcej danych
134,80
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
134,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
327,27
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
327,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW176
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261105OL
Długość [mm]: 645
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
337,30
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
337,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461882
Długość [mm]: 645
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
276,63
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
276,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61007
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
441,82
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
441,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
401,71
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
401,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW MULTIVAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.