🔥 DO 10 RAT 0% NA ZAKUP CZĘŚCI! RRSO 0%

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW MULTIVAN VI

50 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
SKF
FAST
HART
NTY
FEBI BILSTEIN
MAXGEAR
LÖBRO
LPR
MEYLE
VIKA
SNR
Półoś napędowa SKF VKJC 5204

Długość [mm]: 645

Otwór o śr [mm]: 10.3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

376,58

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 23.10

376,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 467 065

Długość [mm]: 883

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

504,10

zł/szt.

Kraków: wt. 28.10

U ciebie: wt. 28.10

504,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 823

Długość [mm]: 1025

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

501,14

zł/szt.

Kraków: wt. 28.10

U ciebie: wt. 28.10

501,14

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306469

Długość [mm]: 615

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 764,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 23.10

1 764,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 92,72 zł

Wał napędowy VIKA 55211007701

Strona zabudowy: Z tyłu

970,16

zł/szt.

Kraków: pt. 24.10

U ciebie: pt. 24.10

970,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

257,83

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 23.10

257,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1816

Długość [mm]: 690

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

325,29

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 23.10

325,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 084

Długość [mm]: 857

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

352,24

zł/szt.

Kraków: wt. 28.10

U ciebie: wt. 28.10

352,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 467 066

Długość [mm]: 617

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

303,05

zł/szt.

Kraków: wt. 28.10

U ciebie: wt. 28.10

303,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy VIKA 55211007601

Strona zabudowy: Z przodu

815,37

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 23.10

815,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FAST FT27066

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 883

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

403,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 23.10

403,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FAST FT27068

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 1025

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

442,79

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 23.10

442,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

331,78

zł/szt.

Kraków: pt. 24.10

U ciebie: pt. 24.10

331,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

91,21

zł/szt.

Kraków: pt. 24.10

U ciebie: pt. 24.10

91,21

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 882

Długość [mm]: 645

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,50

zł/szt.

Kraków: wt. 28.10

U ciebie: wt. 28.10

263,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-048

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

Średnica przegubu [mm]: 94.2

262,25

zł/szt.

Kraków: pt. 24.10

U ciebie: pt. 24.10

262,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1817

Długość [mm]: 756

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,03

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 23.10

329,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FAST FT27067

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 1025

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

529,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 23.10

529,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FAST FT27065

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 861

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

350,11

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 23.10

350,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201665OL

Długość [mm]: 614

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

455,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 23.10

455,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW MULTIVAN VI

Wał napędowy w samochodzie VW MULTIVAN VI – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW MULTIVAN VI?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW MULTIVAN VI?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW MULTIVAN VI – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN VI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW MULTIVAN VI

W pojazdach VW MULTIVAN VI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN VI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW MULTIVAN VI – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN VI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.