45 produktów
Wybierz auto
LPRDS61188
Długość [mm]: 144.8
Średnica przegubu po stronie koła [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
114,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
114,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
936,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
936,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
873,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
873,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510490928
257,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201665OL
Długość [mm]: 614
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
464,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
464,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202361OL
Długość [mm]: 879
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
625,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
625,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202724
Długość [mm]: 867
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
463,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
463,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491817
Długość [mm]: 756
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
329,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27068
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1025
Rozwiń więcej danych
560,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
560,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203261OL
Długość [mm]: 857
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
533,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
533,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW008W
121,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
121,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW129
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
300,88
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW176
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
325,60
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
325,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW048
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Średnica przegubu [mm]: 94.2
271,51
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
271,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW046
331,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182111
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.692
Rozwiń więcej danych
289,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4733
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
507,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
507,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54062
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
417,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
417,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27054
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
232,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1025
Rozwiń więcej danych
529,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
529,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN VI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW MULTIVAN VI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN VI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN VI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.