45 produktów
Wybierz auto
0510490928
257,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
257,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491817
Długość [mm]: 756
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
329,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
329,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 764,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
1 764,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
GSP261105OL
Długość [mm]: 645
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
337,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
337,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461882
Długość [mm]: 645
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
276,63
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
276,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27054
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
232,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
232,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1025
Rozwiń więcej danych
529,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
529,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW048
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Średnica przegubu [mm]: 94.2
262,25
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27065
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 861
Rozwiń więcej danych
373,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
373,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 617
Rozwiń więcej danych
323,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
323,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61188
Długość [mm]: 144.8
Średnica przegubu po stronie koła [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
114,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
114,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK54062
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
417,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
417,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202724
Długość [mm]: 867
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
463,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
463,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467065
Długość [mm]: 883
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
528,30
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
528,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
889,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
889,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SKFVKJC4733
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
500,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
500,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462084
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
369,00
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
369,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477823
Długość [mm]: 1025
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
525,16
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
525,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467066
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
318,19
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
318,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211007701
Strona zabudowy: Z tyłu
1 034,93
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
1 034,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW MULTIVAN VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW MULTIVAN VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW MULTIVAN VI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW MULTIVAN VI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW MULTIVAN VI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW MULTIVAN VI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.