-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5
42 produktów
Wybierz auto
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
340,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
340,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1054
Długość [mm]: 810
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
410,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
410,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980148
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 822
Rozwiń więcej danych
331,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
331,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490457
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
187,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
187,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492550
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
285,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980147
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
295,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
295,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070007301
Strona zabudowy: Z lewej
314,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
314,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182816
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.78
Rozwiń więcej danych
319,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
319,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190003
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
231,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
231,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60085
Długość [mm]: 826
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
269,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
269,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18329
Strona zabudowy: Z lewej
460,82
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
460,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS43008
Długość [mm]: 822
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
325,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
325,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
262,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
262,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432894
Długość [mm]: 823
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
201,37
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
201,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432771
Długość [mm]: 553
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
199,80
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
199,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
216,55
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
216,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261021
Długość [mm]: 565
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
258,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
258,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490456
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 825
Rozwiń więcej danych
225,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
225,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
757,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
757,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
570,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
570,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW NEW BEETLE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW NEW BEETLE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW NEW BEETLE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW NEW BEETLE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW NEW BEETLE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW NEW BEETLE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.