43 produktów
Wybierz auto
MEY1004980721
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
297,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
340,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1054
Długość [mm]: 810
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
412,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490457
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
187,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
187,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492550
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980686
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
467,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
467,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
567,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
567,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
753,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
753,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR432894
Długość [mm]: 823
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
199,45
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
199,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60085
Długość [mm]: 826
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
271,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181980
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5
Rozwiń więcej danych
321,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
321,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18329
Strona zabudowy: Z lewej
456,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
456,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4215610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 822
Rozwiń więcej danych
422,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
422,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143101180
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 820
Rozwiń więcej danych
469,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
469,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4215611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
351,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432771
Długość [mm]: 553
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
197,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
197,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ54070005701
Strona zabudowy: Z prawej
368,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
368,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070007201
Strona zabudowy: Z lewej
295,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
295,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261021
Długość [mm]: 565
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
274,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
274,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203004
Długość [mm]: 822
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
253,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
253,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW NEW BEETLE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW NEW BEETLE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW NEW BEETLE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW NEW BEETLE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW NEW BEETLE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW NEW BEETLE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.