Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
4 produkty
Wybierz auto
248,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
248,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040972986
Dla numeru oe: 6448v3
Wymiary radiatora: 180 x 157 x 26 mm
Rozwiń więcej danych
195,62
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
195,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044654359
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
192,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
192,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALAH277000P
Czynnik chłodzący: R 1234yf
Długość sieci [mm]: 177
Rozwiń więcej danych
274,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
274,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe CITROËN C4 CACTUS. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu CITROËN C4 CACTUS jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie CITROËN C4 CACTUS jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.