5 produktów
Wybierz auto
138,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
138,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAN37006355
Wymiary radiatora: 185x169x35
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
95,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
95,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
358,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
040973377
Wymiary radiatora: 185 x 166 x 32 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
148,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
148,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA0370150019B
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna / opcjonalnie automatyczna
Jakość: Premium line
Rozwiń więcej danych
114,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
114,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe SAAB 9-3. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu SAAB 9-3 jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie SAAB 9-3 jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.