Powiadom mnie o dostępności

Czujniki ciśnienia spalin do AUDI Q7 II (4M)

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Czujnik ciśnienia spalin METZGER 0906267

Ograniczenia producenta: Differenzdruck nox

Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z wtryskiem mocznika

208,31

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 22.04

U ciebie: wt. 22.04

208,31

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI Q7 II (4M)

Czujnik ciśnienia spalin do samochodu AUDI Q7 II (4M)

Czujnik ciśnienia spalin występuje w egzemplarzach samochodu AUDI Q7 II (4M) wyposażonych w filtr cząstek stałych. Czujnik różnicy ciśnień mierzy ciśnienie spalin w układzie wydechowym i przekazuje tę informację do sterownika silnika. Sterownik może dzięki temu określić, kiedy należy przeprowadzić procedurę oczyszczania filtra DPF. Wówczas do komory spalania dostarczona zostanie bogatsza mieszanka, która podniesie temperaturę i pozwoli wypalić filtr cząstek stałych.

Uszkodzony czujnik ciśnienia spalin w samochodzie AUDI Q7 II (4M)

Niesprawny czujnik ciśnienia spalin nie informuje jednostki sterującej samochodu AUDI Q7 II (4M) o konieczności wypalenia filtra. W efekcie obniża się jego przepustowość, co prowadzi do całkowitego i nieodwracalnego zapchania filtra. Konsekwencją może być nawet uszkodzenie silnika. O awarii powinna informować kontrolka silnika na desce rozdzielczej. Aby potwierdzić, że to właśnie czujnik ciśnienia spalin jest powodem zapalenia się kontrolki, należy odczytać kod błędu podczas diagnostyki komputerowej.

AUDI Q7 II (4M) – objawy awarii czujnika ciśnienia spalin

Awaria czujnika ciśnienia spalin objawia się poprzez wzrost spalania spowodowany zbyt bogatą mieszanką paliwowo-powietrzną. Da się zauważyć również podwyższoną temperaturę silnika. Objawy widoczne podczas jazdy z niesprawnym czujnikiem ciśnienia spalin to opóźniona reakcja silnika na pedał gazu oraz widocznie słabsze osiągi.