Powiadom mnie o dostępności

Czujniki ciśnienia spalin do JEEP PATRIOT

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Napięcie [V]: 12, Ciężar [kg]: 0.04, Tryb pracy: elektryczny, Artykuł uzupełniający / informac...
86,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
103,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
64,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
45,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do JEEP

Czujnik ciśnienia spalin do samochodu JEEP PATRIOT

Czujnik ciśnienia spalin występuje w egzemplarzach samochodu JEEP PATRIOT wyposażonych w filtr cząstek stałych. Czujnik różnicy ciśnień mierzy ciśnienie spalin w układzie wydechowym i przekazuje tę informację do sterownika silnika. Sterownik może dzięki temu określić, kiedy należy przeprowadzić procedurę oczyszczania filtra DPF. Wówczas do komory spalania dostarczona zostanie bogatsza mieszanka, która podniesie temperaturę i pozwoli wypalić filtr cząstek stałych.

Uszkodzony czujnik ciśnienia spalin w samochodzie JEEP PATRIOT

Niesprawny czujnik ciśnienia spalin nie informuje jednostki sterującej samochodu JEEP PATRIOT o konieczności wypalenia filtra. W efekcie obniża się jego przepustowość, co prowadzi do całkowitego i nieodwracalnego zapchania filtra. Konsekwencją może być nawet uszkodzenie silnika. O awarii powinna informować kontrolka silnika na desce rozdzielczej. Aby potwierdzić, że to właśnie czujnik ciśnienia spalin jest powodem zapalenia się kontrolki, należy odczytać kod błędu podczas diagnostyki komputerowej.

JEEP PATRIOT – objawy awarii czujnika ciśnienia spalin

Awaria czujnika ciśnienia spalin objawia się poprzez wzrost spalania spowodowany zbyt bogatą mieszanką paliwowo-powietrzną. Da się zauważyć również podwyższoną temperaturę silnika. Objawy widoczne podczas jazdy z niesprawnym czujnikiem ciśnienia spalin to opóźniona reakcja silnika na pedał gazu oraz widocznie słabsze osiągi.