3 produkty
Wybierz auto
Materiał: Kordieryt
Numer seryjny: Dpf-me-013
2 172,31
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 172,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX276047
Materiał: Kordieryt
814,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
814,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFME007
Jakość: Cordierite
Długość [mm]: 900
Rozwiń więcej danych
1 191,15
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 191,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu MERCEDES-BENZ KLASA ML odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód MERCEDES-BENZ KLASA ML z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA ML konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.