Powiadom mnie o dostępności

Filtry cząstek stałych DPF do SEAT LEON

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Jakość: Cordierite, Długość [mm]: 1200, Litera rozpoznawcza: 94, Artykuł uzupełniający / inf...
1 485,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Jakość: Cordierite, Długość [mm]: 1190, Litera rozpoznawcza: 93, Artykuł uzupełniający / inf...
1 545,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
1 711,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
1 503,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
1 448,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z materiałami dodatkowymi, Materiał filtra ...
1 296,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: Kordieryt
1 095,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tylko w połączeniu z: FK11035, Materiał: Kordieryt, Gwarancja: 2 lata gwarancji
1 095,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT

Filtr cząstek stałych w samochodzie SEAT LEON – dla zachowania normy emisji spalin

Filtr cząstek stałych do samochodu SEAT LEON odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.

Wypalanie filtra DPF w samochodzie SEAT LEON

Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód SEAT LEON z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.

Wymiana filtra cząstek stałych w samochodzie SEAT LEON

Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie SEAT LEON konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.