Powiadom mnie o dostępności

Katalizatory samochodowe do MERCEDES-BENZ SLK R171

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: 034428196

Katalizator WALKER 28196

Długość [mm]: 550, Ciężar [kg]: 5.7, Norma emisji spalin: Euro 4, Artykuł uzupełniający / in...
2 526,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ

Katalizator MERCEDES-BENZ SLK R171 – zasada działania

Katalizator odpowiada za neutralizowanie szkodliwych związków chemicznych zawartych w spalinach. Dzięki temu MERCEDES-BENZ SLK R171 może spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Działanie katalizatora w samochodach MERCEDES-BENZ SLK R171 jest możliwe dzięki zastosowaniu substancji katalitycznych, jakimi są m.in. pallad, rod oraz platyna, które zobojętniają spaliny do mniej szkodliwej postaci. Warunki pracy katalizatora są dobierane na podstawie odczytów z sondy lambda. Dzięki informacji o proporcji powietrza w spalinach katalizator może przeprowadzić proces redukcji – obniżający zawartość tlenków azotu, oraz utleniania – zmniejszający zawartość tlenków węgla oraz węglowodorów.

Katalizator MERCEDES-BENZ SLK R171 – budowa

Obudowa katalizatora do samochodu MERCEDES-BENZ SLK R171 ma kształt podłużnego, spłaszczonego walca, wewnątrz której znajduje się wkład o strukturze plastra miodu. Wkład tworzy rozbudowaną sieć kanalików, przez które przepływają spaliny poddawane katalizie. Katalizator jest zabudowany w układzie wydechowym – między kolektorem a tłumikiem.

Objawy awarii katalizatora w samochodach MERCEDES-BENZ SLK R171

Typowe objawy awarii katalizatora to przede wszystkim obniżenie osiągów oraz znaczny hałas wydobywający się z podwozia. Uszkodzony katalizator nie jest w stanie oczyszczać spalin w sposób prawidłowy. Podczas jazdy samochodem MERCEDES-BENZ SLK R171 z uszkodzonym katalizatorem można zaobserwować również drgania nadwozia, a także nierówną pracę silnika na biegu jałowym.