14 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0340713120800
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341104630
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341923079
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341763349
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0418460074H
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041713014100
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TRU0216016
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0418460359H
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0418460360H
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0340712663810
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340712659110
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340712944400
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0340713132100
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0341213110
Dostawa na piątek, 28 czerwca
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie MERCEDES-BENZ SL R129 kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach MERCEDES-BENZ SL R129 pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie MERCEDES-BENZ SL R129 może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.