6 produktów
Wybierz auto
0412201211
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Szerokość [mm]: 88
Rozwiń więcej danych
262,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
262,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0412202212
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Rozstaw otworów 1/2: 5x115
Rozwiń więcej danych
302,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
DAYKWD1118
Szerokość [mm]: 85
Średnica 2 [mm]: 1
Rozwiń więcej danych
325,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510330643
154,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
154,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
340,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV29SKV122
Strona zabudowy: Z obu stron, z przodu
Ciężar [kg]: 4.18
Rozwiń więcej danych
183,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
183,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem CHEVROLET VOLT Volt I. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie CHEVROLET VOLT Volt I jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta CHEVROLET VOLT Volt I na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu CHEVROLET VOLT Volt I do momentu usunięcia awarii.