36 produktów
Wybierz auto
Felga, ilość otworów: 6
Śr. flanszy [mm]: 169
380,89
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
380,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Szerokość [mm]: 55
Rozwiń więcej danych
244,51
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
244,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 55.2
Rozwiń więcej danych
222,28
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
222,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość otworów: 4
Masa [g]: 2092
511,52
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
511,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
209,02
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
209,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
288,25
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
288,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z obu stron, z przodu
Ciężar [kg]: 4.58
Rozwiń więcej danych
193,73
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
193,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
268,91
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
268,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Szerokość [mm]: 55
Rozwiń więcej danych
210,31
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
210,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość otworów: 4
Masa [g]: 1640
341,24
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
341,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z obu stron, z tyłu
Ciężar [kg]: 5.12
Rozwiń więcej danych
200,08
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
200,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z piastą
403,49
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
403,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Felga, ilość otworów: 6
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
350,25
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
350,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 62
Rozwiń więcej danych
215,75
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
215,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość 1 [mm]: 21
Rozwiń więcej danych
84,83
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
84,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
198,54
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
198,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
222,49
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
222,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
130,69
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
130,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
68,21
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
68,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z piastą
210,16
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
210,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem MITSUBISHI PAJERO III. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie MITSUBISHI PAJERO III jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta MITSUBISHI PAJERO III na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu MITSUBISHI PAJERO III do momentu usunięcia awarii.