11 produktów
Wybierz auto
SKFVKBA7547
Szerokość [mm]: 45
Średnica wewnętrzna [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
287,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
287,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKBA6963
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 152
422,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
422,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
OPM982775
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
304,12
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
304,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
04999326036
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
251,78
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
251,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAVWBK9094
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
105,35
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
105,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLTTY129
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z piastą, ze sworzniem mocującym koła, ze zintegrowanym czujnikiem abs
190,66
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
190,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLTTY130
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z piastą, ze sworzniem mocującym koła, ze zintegrowanym czujnikiem abs
190,66
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
190,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP9430005K
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
126,84
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
126,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OPM982852
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
266,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
266,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV29SKV392
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica zewnętrzna [mm]: 152
Rozwiń więcej danych
180,20
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
180,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAG713621430
Szerokość [mm]: 45
Średnica wewnętrzna [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
181,49
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
181,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem TOYOTA HIGHLANDER II. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie TOYOTA HIGHLANDER II jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta TOYOTA HIGHLANDER II na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu TOYOTA HIGHLANDER II do momentu usunięcia awarii.