Powiadom mnie o dostępności

Piasta koła do FIAT ULYSSE II

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: 042111146520001

Piasta koła MEYLE 11-14 652 0001

Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, średnica zewnętrzna ...
79,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: FASFT23019

Piasta koła FAST FT23019

Strona zabudowy: Oś przednia, Szerokość [mm]: 69, średnica wewnętrzna [mm]: 30, średnica zewn�...
73,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Ilość na oś: 2, śr...
61,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 04999427029

Piasta koła GSP 9427029

Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: Oś przednia, Wymiar gwintu: M14×1.5, średnica zewnę...
59,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś przednia, Szerokość [mm]: 69, Ciężar [kg]: 1.5, średnica wewnętrzna [mm]:...
92,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 27, Strona zabudowy: Oś przednia, Wysokość [mm]: 69, Ciężar [kg]: 1.5, średni...
71,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Piasta koła w samochodzie FIAT ULYSSE II – funkcja

Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie FIAT ULYSSE II wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.

Wymiana piasty w samochodzie FIAT ULYSSE II – kiedy?

Raporty serwisowe samochodu FIAT ULYSSE II nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu FIAT ULYSSE II przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.

Objawy zużycia piasty koła w samochodzie FIAT ULYSSE II

Zły stan piasty koła w samochodzie FIAT ULYSSE II nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.